خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

افزایش ۲.۲ درصدی حمل بار با ریل/ اقتصاد ایران خوابیده و فلج نیست

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۶۱۳

اسلامی گفت: آنهایی که مدعی هستند اقتصاد کشور خوابیده و فلج است، بگویند این میزان تولید و توزیع بار اگر نشانه اقتصاد فعال نباشد، پس نشانه چیست؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر راه و شهرسازی در مراسم تحویل 70 دستگاه ناوگان جدید ریلی تولید داخل با تاکید بر استعداد و توانایی متخصصان داخلی اظهار داشت: باید به این باور برسیم که کشوری با استعداد و باظرفیت هستیم. ظرفیت‌ها کارآمد است و توانسته‌ایم در جهت توسعه و پیشرفت تاثیرگذار باشیم.

وی گفت: عامدانه و مصرانه به دنبال انجام این جلسات ماهانه هستیم تا باور کنیم، توانستن شدنی است و می‌توانیم در بخش‌های مختلف از جمله راه‌آهن و تجهیزات ریلی روز به روز وابستگی‌هایمان را کاهش دهیم.

اسلامی ادامه داد: استانداردهای فنی و ایمنی راه‌آهن و تاثیرگذاری آنها به فرایند صنعتی تبدیل شده است و کشورمان نه به عنوان بهره‌بردار بلکه به عنوان صاحب فناوری که توانسته فراتر از جغرافیای خود، در جهت شکوفایی گام بردارد و به بازار جهانی ریلی دست پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با قطع وابستگی توانسته‌ایم به صنعت ریلی عمق ببخشیم و بین سفارش دهندگان و سفارش گیرندگان اعتماد ایجاد شده است.

اسلامی با اشاره به تعداد ناوگان جدید تولید داخل از ابتدای سال تا به امروز گفت: تاکنون 352 دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل وارد شبکه شده است. در 12 ماه سال گذشته این عدد 777 دستگاه بود و امیدواریم از ماه‌های آینده شاهد تحویل بیشتری از محصولات ریلی باشیم.

وی تاکید کرد: سفارش برای بیش از 8000 انواع ناوگان ریلی نشان می‌دهد که این صنعت ظرفیت‌های بالایی دارد و علیرغم مزاحمت‌های روزمره دشمنان، چرخ اقتصاد در کشور می‌چرخد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به میزان جابه‌جایی بار در کشور گفت: از ابتدای شهریور ماه تا روز گذشته 22 میلیون تن بار با بارنامه جابه‌جا شده است و این حجم از جابه‌جایی بار نشان از پویایی اقتصاد دارد.

اسلامی افزود: آنهایی که مدعی هستند اقتصاد کشور خوابیده و فلج است، بگویند این میزان تولید و توزیع بار اگر نشانه اقتصاد فعال نباشد پس نشانه چیست؟

وی با بیان اینکه حمل بار از طریق راه‌آهن 2.2 درصد از ابتدای سال تا به امروز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته است، گفت: اگر ریل به مراکز لجستیک و چشمه‌های بار متصل شود این میزان تردد بار ریلی هم افزایش خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در سال گذشته پیش از شیوع کرونا جابه‌جایی مسافر از طریق ریل 6 درصد نسبت به سال 97 افزایش یافت و اگر به کرونا برنمی‌خوردیم این رقم امسال بالاتر هم می‌رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز