خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا:

انتشار گزارش‌ قیمت مسکن سراسر کشور از دو هفته دیگر/ آمار، واقعی و جامع نبود

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۱۴۲

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه گزارش‌های قیمت مسکن مجددا از پایان شهرسورماه منتشر می‌شود، گفت: این بار گزارش قیمت مسکن در مقایسه کشوری و با اطلاعات تمام استان‌ها منتشر می‌شود.

محمود محمودزاده، معاون مسکن و امور ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره حذف آمار و گزارش‌های قیمت مسکن در تهران اظهار داشت: قبل از به اجرا درآمدن اخذ کد رهگیری در معاملات اطلاعات کامل نبود و این امکان که همکاران ما نمونه‌های آماری کاملی از تمام استان‌ها بگیرند، وجود نداشت.   

وی ادامه داد: آماری که از قیمت مسکن چه توسط وزارت راه و شهرسازی و چه بانک مرکزی اعلام می‌شود، قیمت متوسط تهران است اما باید قیمت متوسط کشوری هم اعلام شود.  

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی افزود: با توجه به مصوبه اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر الزامی شدن اخذ کد رهگیری در معاملات و درج آنها در سامانه مربوطه در تلاش هستیم که بتوانیم  معدلگیری از قیمت مسکن در استان‌های مختلف داشته باشیم و قیمت‌ها در سطح کشوری اعلام شود تا به واقعیت نزدیک‌تر باشد.  

محمودزاده با بیان اینکه آماری که منتشر می‌شود واقعی نیست، اظهار داشت: وقتی قیمت مسکن در تهران به عنوان گران‌ترین شهر اعلام می‌شود، نمی‌تواند برای استانی مانند سیستان و بلوچستان مبنا باشد و بهتر است که گزارش قیمت‌ها به تفکیک استان‌ها و با توجه شرایط هر منطقه و استان منتشر شود.

وی با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم که یک امار پایه‌ای و قابل استناد از گزارش‌های قیمت مسکن در سطح کشور منتشر کنیم، گفت: موضوع مهم اطلاعات پایه است و استناد به این اطلاعات از انتهای شهریور ماه مجددا گزارش‌های قیمت مسکن با حضور تمام استان‌ها منتشر می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز