خبرگزاری کار ایران

شناسایی حدود ۶ هزار متخلف صنفی، تولیدی و خدماتی

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۸۸۷

مدیر کل هماهنگی امور استانها و نظارت بر تشکلها سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با ارائه آخرین آمار گزارش های دریافتی ناظران افتخاری توسط سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها در مرداد ماه سال 1399 پرداخت و گفت: دراین مدت تعداد 10 هزار و 358 گزارش مربوط به تخلفات صنفی و غیرصنفی دریافت شده که 8 هزار و 408 فقره (سامانه 124)، 1 هزار و 23 فقره (حضوری) و 927 مورد (کتبی) بوده است.

به گزارش ایلنا از وزارت صمت، مجید ارغنده پور افزود: از مجموع گزارش‌های رسیدگی شده، تعداد 6 هزار و 321 مورد متخلف و 3 هزار 236 مورد غیرمتخلف شناخته شده و تعداد 595 مورد در دست بررسی می باشد.

مدیرکل‌ دفتر هماهنگی امور استان ها و نظارت بر تشکل های سازمان حمایت اضافه کرد: این طرح از مظاهر مشارکت مردمی در تنظیم بازار است که از این طریق سازمان حمایت طی برنامه ای افراد علاقه مند و واجد الشرایط را پس از انجام آموزشهایی برای همکاری داوطلبانه و نا محسوس فعال می نماید.

ارغنده پور ادامه داد: این امکان برای متقاضیان همکاری در طرح ناظران فراهم شده تا با مراجعه به پورتال سازمان حمایت به نشانی http://cppo.mimt.gov.ir و انتخاب استان محل سکونت، نسبت به تکمیل فرم شناسایی و دریافت کد رهگیری اقدام و پس از یک هفته از نتیجه بررسی در پورتال آگاهی یابند.

وی افزود: پس از تخصیص کد شناسایی و انجام آموزش های لازم، ناظران قادرخواهند بود طی گزارشهایی در زمینه نظارت بر عملکرد و رفتار بنگاه های اقتصادی، رصد بازار، ارزیابی شرایط بازار و احصای مشکلات و نارسایی های آن، بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت و ستادهای خبری سازمان های یادشده را در احقاق حقوق شهروندان یاری دهند.

وی درباره راه های ارتباطی ناظران افتخاری برای ارسال گزارش تخلفات اقتصادی نیز گفت: ناظر افتخاری با توجه به کدهای شناسایی تعریف شده می تواند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قبیل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و غیره یا موارد مرتبط از سوی برخی بنگاه های اقتصادی، از طریق سامانه تلفنی 124، اپلیکیشن آسان پرداخت"آپ"، سایت سازمان حمایت مصرف کنند گان و تولید کنند گان و سایت مرجع رسمی قیمت کالا و خدمات ( 124.ir) ، گزارش های خود را ‌ به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان منعکس کرده و با دریافت کد پیگیری، از نتیجه اقدامات سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت اطلاع یابند.

ارغنده پور اضافه کرد، دفتر هماهنگی امور استان ها و نظارت بر تشکل های سازمان حمایت متولی پیگیری مباحث مربوط به ناظران افتخاری در سراسر کشور می باشد و همچنین ناظران می‌توانند، پیشنهادات، انتقادات و گزارشات خود را با شماره تلفن 26309194 در میان بگذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز