خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

هفت خوان رستم بنزین تا تایید عدم آلایندگی/ منشا اصلی آلوده‌کننده فراموش شده است؟

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۶۲۶

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار داشت: سال‌های گذشته روزهای زیادی غلظت بالای دی‌اکسید‌گوگرد باعث تعطیلی و آلودگی هوا می‌شد، اما اکنون به طور قاطع می‌توان گفت ما این آلاینده را در هوا نداریم. امروز آلاینده‌های متفاوتی باعث هوای ناپاک می‌شوند که منشاء آنها باید بررسی و کار دانشگاهی صورت گیرد.

مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره کیفیت بنزین توزیعی در کشور اظهار داشت: تمامی سوخت تولیدی در کشور پس از تولید در پالایشگاه‌ها ابتدا تست شده و در صورتی که استاندارد لازم را پاس کند تحویل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران می‌شود. این شرکت نیز در آزمایشگاه‌های خود بررسی کرده و اگر استاندارد نباشد هیچ محموله‌ای را تحویل نمی‌گیرد.

عبور بنزین از هفت خوان رستم

وی با بیان اینکه تمامی فرآورده‌ها قبل از توزیع در جایگاه‌ها توسط بازرسی شرکت پخش تست می‌شود تا مغایرتی با استاندارد نداشته باشد، افزود: در جایگاه‌ها هم به طور مستمر هم از سوی بازرسی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست نمونه‌برداری و کنترل می‌شود تا با شاخص‌های استاندارد مغایرت نداشته باشند.

تولید 91 میلیون بنزین یورو 4 در روز

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه بنزین معمولی در حال عرضه کشور در کلیه کلانشهرها و اکثر نقاط کشور یورو 4 است، تاکید کرد: در حال حاضر 91 میلیون لیتر در روز بنزین تولیدی توسط 10 پالایشگاه کشور با استانداردهای زیست محیطی یورو 4 مطابقت دارند. همچنین 54 میلیون لیتر در روز از نفت گاز تولیدی نیز  که در اکثر کلانشهرها و جایگاه‌های پرتردد توزیع می‌شوند تماما استاندارد یورو ۴ را پاس می‌کند.

استاندارد و محیط زیست عدم آلایندگی بنزین را تائید می‌کنند

وی یادآور شد: سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد در خصوص بررسی کیفیت سوخت توزیعی صاحب صلاحیت بوده و بر آزمایشگاه‌ها نظارت دارند که طبق گزارش این مراجع هیچ موردی مبنی بر عدم رعایت استاندارد و مغایرت با شاخص‌های زیست محیطی اعلام نشده است.

هیچ روز آلوده‌ای به خاطر انتشار غیر مجاز گوگرد نداشتیم

اسماعیلی در ادامه به مقایسه روزهای هوای پاک در کشور در مقایسه با سال‌های قبل پرداخت و گفت: طبق آخرین گزارش شرکت کنترل کیفیت هوا به صراحت گفته شده که در سال 98 هیچ روز آلوده‌ای بابت انتشار دی‌اکسیدگوگرد در هوای تهران نداشته‌ایم. در کلیه روزهای سال 98 شاخص SOX پایین‌تر از حد مجاز بوده است.

در مورد آلوده‌کننده‌های غیر بنزین کار دانشگاهی صورت گیرد

وی خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته روزهای زیادی غلظت بالای دی‌اکسید‌گوگرد باعث تعطیلی و آلودگی هوا می‌شد، اما اکنون به طور قاطع می‌توان گفت ما این آلاینده را در هوا نداریم، امروز  آلاینده‌های متفاوتی باعث هوای ناپاک می‌شوند که منشاء آنها باید بررسی و کار دانشگاهی صورت گیرد.

وی شاخص استاندارد آروماتیک در بنزین یورو ۴ را 35، الفین 18، بنزن یک و گوگرد را 50 PPM عنوان کرد که در مورد بنزین یورو تولیدی و قابل توزیع در ایران تماما کمتر از ارقام اعلام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز