خبرگزاری کار ایران

هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با سیاست‌های توسعه صادرات غیرنفتی/ روند بازگشت ارز تسریع شده است

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۵۵۲

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تعهدات ارزی ایفا شده صادرکنندگان کشور گفت: براساس آخرین اطلاعات و آمار ارسالی بانک مرکزی روند بازگشت ارز تسریع شده است.

به گزارش ایلنا، حمید زادبوم اظهار داشت: از اوایل مردادماه و با توجه به تشکیل کمیته اقدام ارزی در سازمان توسعه تجارت ایران و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، بیش از ۴۰۰ صادرکننده با عدم ایفای تعهدات ارزی، نسبت به ایفای صد درصدی تعهدات خود اقدام کرده‌اند.

دبیر شورای‌عالی توسعه صادرات غیرنفتی در ادامه با اشاره به موضوع جلوگیری از خام‌فروشی کالاها و با تاکید بر ضرورت تامین مواد اولیه صنایع پایین‌دستی و اهمیت ارتقای ارزش افزوده در صادرات گفت: بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر پیگیری و اقدام دولت در راستای هدف یادشده نشان از اهمیت جایگاه تولید و صادرات دارد و همه دستگاه‌های عضو کارگروه توسعه صادرات باید در راستای تسهیل جریان تولید و تامین مواد اولیه مورد نیاز به ویژه در بخش فولاد و نیز کمک به تسهیل فضای تولید و صادرات تلاش کنند.

وی بر ضرورت هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با اهداف کلان و سیاست‌های توسعه صادرات غیرنفتی تاکید کرد.

در ادامۀ این جلسه نحوه اجرای ضوابط پرداخت عوارض صادراتی سنگ‌آهن از سوی بنگاه‌های صادراتی مورد بررسی قرار گرفت و نقطه نظراتی از سوی تشکل‌های تخصصی، اتاق‌های بازرگانی و تعاون کشور و برخی از اعضای کارگروه مطرح شد.

همچنین در این نشست مقرر شد موضوع قیمت‌گذاری واقعی محصول سنگ‌آهن در داخل کشور و تعیین انواع سنگ‌آهن مورد نیاز صنایع پایین‌‎دستی مشمول پرداخت عوارض صادراتی از سوی معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت و در زمینه تعیین تکلیف فوری موضوع پرداخت عوارض صادراتی سنگ‌آهن از ابتدای سال جاری توسط دفتر مقررات صادرات و واردات جهت شفاف‌سازی اجرای ضوابط یادشده از سوی گمرک ایران و بنگاه‌‎های صادراتی اقدام شود.

گفتنی است، سی‌امین نشست کارگروه توسعه صادرات با دستور بررسی آخرین وضعیت عوارض صادراتی محصولات معدنی به ویژه سنگ آهن و چگونگی معافیت مالیاتی آژانس‌های مسافرتی و جهانگردی پذیرش‌کننده گردشگران خارجی با حضور اعضای کارگروه و تشکل‌های غیردولتی ذی‌ربط برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز