خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در پاسخ به ایلنا:

نفوذ شیرابه زباله به منابع آبی صفر است/ آب شرب کشور کاملا استاندارد است

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۴۱۴

اردکانیان گفت: اگر کوچک‌ترین اختلالی در زمینه عدم استاندارد آب شرب توسط وزارت بهداشت و درمان مشاهده شود، عرضه متوقف می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رضا اردکانیان در پاسخ به ایلنا درباره احتمال نفوذ شیرابه زباله به منابع آب زیرزمینی اظهار داشت: بنده با قاطعیت اعلام می‌کنم که کیفیت آب شرب در تهران و تمام نقاط کشور از استاندارد لازم برخوردار است. اگر کوچک‌ترین اختلالی در این زمینه توسط وزارت بهداشت و درمان مشاهده شود، عرضه آب متوقف می‌شود.

وی افزود: ما در زمینه عدم نفوذ شیرابه زباله به آب شرب کاملا اطمینان داریم و برای اینکه ریسک ناشی از نفوذ شیرابه پسماند را کاهش دهیم باید مسئله احداث تصفیه‌خانه‌ها را سرعت دهیم که در 2 سال اخیر نیز این هدف حاصل شده است.

وزیر نیرو گفت: طی سال‌های گذشته عمده منابع مالی به سمت احداث شبکه جمع‌آوری فاضلاب بود به نحوی که شبکه‌ها از احداث تصفیه‌خانه جلو افتاده بودند اما اکنون رویه تغییر کرده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد اتکای بخش برق و 55 درصد حوزه آب به منابع داخلی است، اما در 2 سال اخیر سعی شده که آهنگ تکمیل و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌ها سرعت بگیرد.

اردکانیان ابراز امیدواری کرد که در سال جاری تصفیه‌خانه بزرگ فیروزبهرام در غرب تهران و همچنین تصفیه‌خانه جنوب تهران افتتاح شود که جمعیت قابل توجهی را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی یادآور شد: با اینکه تصفیه خانه‌های مذکور 2 از 12 هستند ظرفیت تصفیه بیش از 50 درصد فاضلاب را خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز