خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

هر کیلومتر مربع تهران، ۱۰۰۰ نفر جمعیت دارد؛ کشور ۴۶ نفر

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۴۳۲

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران درباره افزایش تراکم و مازاد جمعیت در تهران اظهار داشت: چیزی تحت عنوان مازاد جمعیت نداریم اما آمار را می‌توان از این لحاظ بررسی کرد که تعداد جمعیت در تهران به ازای هر کیلومتر مربع 1000 نفر است که این عدد در کشور حدود 46 نفر در هر کیلومتر مربع است.

مسعود شفیعی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره افزایش تراکم و مازاد جمعیت در تهران اظهار داشت: چیزی تحت عنوان مازاد جمعیت نداریم اما آمار را می‌توان از این لحاظ بررسی کرد که تعداد جمعیت در تهران به ازای هر کیلومتر مربع 1000 نفر است که این عدد در کشور حدود 46 نفر در هر کیلومتر مربع است.    

وی ادامه داد: البته این تعداد نفرات در هر کیلومتر مربع در برخی از شهرهای استان تهران به مراتب بزرگ‌تر است که طبیعتا با استانداردها بسیار فاصله دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران درباره تعداد خانه‌های خالی در استان تهران گفت: حدود 500 هزار خانه خالی در تهران تخمین زده شده است اما باید منتظر نتیجه خوداظهاری‌ها در سامانه ملی املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی باشیم.   

شفیعی افزود: قطعا مالیات‌ستانی از خانه‌های خالی درآمدی برای نظام مالیاتی کشورمان محسوب می‌شود اما موضوع مهم این است که باید ارتباط معنادار بین درآمدهای مالیاتی در استان‌ها با هزینه‌کرد آنها ایجاد شود و در حال حاضر این رابطه معنادار نیست و از هم فاصله دارند.   

وی همچنین درباره اجرا طرح کاداستر در استان تهران اظهار داشت: این طرح می‌تواند تثبیت مالکیت را به همراه داشته باشد. به ویژه برای اراضی کشاورزی می‌تواند در میزان مرغوبیت اراضی، افزایش میزان انگیزه کشاوران برای حظ مالکیت  و افزایش اشتغال در حوزه کشاورزی  بسیار موثر باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ادامه داد: همچنین در بحث زمین خواری و تعرض به اراضی عمومی و ملی در سطح استان تهران به ویژه در شهرهای شمال استان،‌ کاداستر باید بتواند با سرعت بیشتری تثبیت مالکیت این اراضی را به نفع دولت به همراه داشته باشد.  

شفیعی تاکید کرد: کاداستر نقش بازدارنده جدی در مبارزه با فساد دارد و از اجرای این طرح حمایت می‌کنیم.   

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز