خبرگزاری کار ایران

افزایش ۳۳ میلیون تنی ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی در هفت سال اخیر

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۰۰۷

معاون صنایع تبدیلی و کسب‌وکارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در ۷ سال اخیر (پس از اجرای قانون تمرکز) ظرفیت فرآوری براساس جذب ماده خام از ۳۲ میلیون تن تا پایان سال ۹۱ به ۶۵ میلیون تن تا پایان سال ۹۸ رسیده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، امید گیلانپور معاون صنایع تبدیلی و کسب‌وکارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت درباره برنامه‌ریزی با وزارت دفاع برای ایجاد ارزش‌افزوده در محصولات مختلف، گفت: برنامه‌ریزی در بیش از ۶۰ حوزه برای افزایش تولیدات داخلی و صادرات آن با وزارت دفاع انجام‌شده است.

وی ادامه داد: در ۷ سال اخیر (پس از اجرای قانون تمرکز) ظرفیت فرآوری براساس جذب ماده خام از ۳۲ میلیون تن تا پایان سال ۹۱ به ۶۵ میلیون تن تا پایان سال ۹۸ رسیده است و مشوق‌های دولتی و معافیت‌های گمرکی تسهیلات ارزان‌قیمت برای صنایع تبدیلی وجود دارد.

گیلانپور تصریح کرد: هم‌اکنون ظرفیت فراوری محصولات کشاورزی در کشور ۱۲۰ میلیون تن است.

معاون صنایع تبدیلی و کسب‌وکارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه حلقه‌های زنجیره در کشور پیوسته نیست، بیان کرد: در چند ماه اخیر به دنبال احصای حلقه‌های ضعیف صنایع تبدیلی هستیم.

گیلانپور با اشاره به سیاست‌ها و برنامه‌های در حال اجرا، گفت: این سیاست‌ها و برنامه‌ها باید هماهنگ و همسو باشد؛ البته لازم است الگوی کشت هم توسط کشاورزان رعایت شود.

گیلان‌پور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به کشاورزی قراردادی اشاره کرد و گفت: کشاورزی قراردادی تقاضامحور است و باید در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: اصلاحات لازم در زمینه سامانه بازارگاه انجام شده و تمامی ذی‌نفعان صنعت از جمله واردکنندگان و تولیدکنندگان را هفته آینده دعوت می‌کنیم تا تغییرات ایجاد شده را گزارش کرده و نحوه کار با آن را آموزش دهیم.

معاون صنایع تبدیلی و کسب‌وکارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: سامانه بازارگاه آماده است تا با شکل، کارکرد و پوشش حلقه‌های بیشتر، کار خود را  ادامه دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز