خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

ساخت پروژه‌ای با اشتغالزایی 8هزار نفر در کیش /لزوم شیوه‌نامه‌ اعتبارسنجی‌ سرمایه‌گذاران خارجی در جزیره/ فرصت بهره‌برداری از جام‌جهانی 2022 قطر

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۷۵۹

مدیر عامل شرکت مهندسی تکین می‌گوید: متاسفانه شیوه‌نامه‌ اعتبارسنجی‌ سرمایه‌گذاران خارجی در کیش وجود ندارد.

علی امین مدیر عامل شرکت مهندسی تکین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به پروژه‌های این شرکت در جزیره کیش گفت: به تازگی پروژه‌ای را برای جزیره کیش تعریف کردیم که حدود 200 میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی جذب می‌کند و قرار است در 30 هکتار زمین اجرا شود، اما همچنان بعد از یک سال اجازه آغاز پروژه داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: این پروژه که باعث اشتغال 1500 نفر به صورت مستقیم و اشتغال هشت هزار نفر به صورت غیرمستقیم می‌شود  250 ویلای لوکس و مجتمع مسکونی سوپرلوکس و هتل پنج ستاره، برند سنتر، مجتمع فرهنگی – ورزشی و گردشگری، مسجد، مارینا نیز در آن طراحی شده است.

امین با بیان اینکه کل تاسیسات و راه‌اندازی بر عهده شرکت مهندسی تکین است، افزود: ما به سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرده‌ایم که برای راه‌اندازی و بهره‌برداری این پروژه هیچ نیازی به امکانات سازمان و جزیره همچون آب و برق نداریم و آب شیرین ‌کن تصفیه‌خانه نداریم، برق مجموعه نیز توسط خود شرکت تامین می‌شود، فقط تقاضای ما در اختیار گذاشتن زمین و حضور یک هیات ناظر و کارشناسی جهت کنترل دقیق پروژه است.

وی با اشاره به اینکه برای این پروژه هم‌اکنون سرمایه‌گذار خارجی وجود دارد، اظهار داشت: متاسفانه به دلیل آنکه شیوه‌نامه‌ اعتبارسنجی‌ سرمایه‌گذاران خارجی در کیش وجود ندارد و میزان اعتبار سرمایه‌گذاری خارجی را با گردش حساب ریالی و اسناد مالکیت در ایران می‌سنجند و قانونی نیز در این زمینه وجود ندارد که یک سرمایه‌گذار بتواند در داخل کشور سهام بخرد یا حساب باز کند، امکان سرمایه‌گذاری طرف خارجی از طرق یاد شده فعلا امکان‌پذیر نشده است. از طرف دیگر سرمایه‌گذار خارجی اجازه ندارد تا سند ملکی داشته باشد.

وی ادامه داد: اخیرا سازمان منطقه آزاد کیش در گفت‌وگویی که با خبرگزاری ایلنا داشته اعلام کرده که در جزیره کیش صد میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده است. چه خوب است که اعلام شود این سرمایه‌گذاران خارجی چه کسانی هستند و پروژه‌ای که بر روی آن سرمایه‌گذاری شده چه نامی دارد و سوال مهم‌تر اینکه اعتبارسنجی این سرمایه‌گذار خارجی توسط سازمان چگونه انجام شده است تا ما هم بتوانیم سرمایه‌گذاران خارجی خود را اعتبارسنجی کنیم. با توجه به اینکه در مصاحبه یاد شده اعلام شده است که 35000 نفر در پروژه های دردست اقدام کیش اشتغال دارند بنظر می‌رسد کیش فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران باشد.

امین افزود: بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاران خارجی علاقه دارند تا با توجه به در پیش بودن جام جهانی فوتبال 2022 در قطر، در جزیره کیش سرمایه‌گذاری کنند زیرا این جزیره نزدیک‌ترین جزیره زیبا و توریستی به کشور قطر است که با یک پرواز کوتاه می‌توان به این کشور سفر کرد، در همین راستا موافقت‌نامه‌هایی نیز بین دولت ما و قطر امضا شده است.

وی ادامه داد: اگر روش اعتبارسنجی کاملا شفاف و روشن شود بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی مخصوصا گروهی که علاقه به کیش و ایران دارند و حس میهن‌پرستی دارند براحتی می‌توانند در این جزیره سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز