خبرگزاری کار ایران

زمان ثبت شرکت‌ها به ۷۲ ساعت کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۳۹۶

وزیر اقتصاد اعلام کرد:‌ زمان ثبت شرکت‌ها از ۷۳ روز به ۷۲ ساعت کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا، فرهاد دژپسند در برنامه تیتر امشب سیما با تاکید بر اینکه زمان ثبت شرکت ها به ۷۲ ساعت کاهش یافته است، گفت: با ایجاد پنجره واحد فیزیکی برای ثبت شرکت ها، زمان انجام این کار از ۷۳ روز به ۷۲ ساعت کاهش یافته است.

دژپسند با اشاره به اقدامات مثبت انجام شده برای بهبود فضای کسب و کار، بیان داشت: پنجره واحد فیزیکی ثبت شرکت‌ها در پنج شهرستان عملیاتی شده و در حال گسترش است. وی با اشاره به حذف برخی مقررات زائد برای بهبود فضای کسب و کار افزود: با این حال هنوز برخی از دستگاه ها همکاری لازم را نداشته اند.

وزیر اقتصاد درباره عملکرد مالیاتی گفت: سال گذشته در راستای تحقق بودجه بدون نفت میزان مالیات های محقق شده بیش از میزان مصوب بوده و در ۱۴ سال گذشته بی نظیر است با این حال اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم هنوز نهایی نشده و امیدواریم تا قبل از مهر بتوانیم این لایحه را به مجلس ارسال کنیم.

وی گفت: این لایحه در راستای رونق تولید و جلوگیری از فرار مالیاتی تدوین خواهد شد. دژپسند گفت: سهم دولت از چهار پالایشگاه در صندوق سرمایه گذاری پالایشی یکم عرضه می‌شود و از مردم می‌خواهم که از این فرصت استفاده کنند.

دژپسند افزود: بر اساس توافق با وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) قرار است ۵۰ شرکت خصوصی در بازار سرمایه عرضه شود. ما در مسیر انقطاع بودجه از نفت هستیم و باید منابع درآمدی سالم داشته باشیم که سالم ترین آن، مالیات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز