خبرگزاری کار ایران

ایران از واردات کاتالیست‌های متانول و پلیمر بی‌نیاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۱۴۰

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی به تلاش‌های شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در تأمین کاتالیست‌های متانول و پلیمر اشاره کرد و گفت: کشور از واردات این محصولات بی‌نیاز می‌شود و اتفاق‌های بسیار مهم و ارزنده‌ای در حال تحقق است.

به گزارش ایلنا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی امروز (سه‌شنبه، چهارم شهریورماه) در مجمع عمومی عادی به صورت فوق‌العاده شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با تأکید بر لزوم حمایت از این شرکت اظهار کرد: فعالیت‌های شرکت پژوهش و فناوری مبتنی بر دانش‌های نوین است و با وجود برخی مشکلات عملکرد این شرکت ستودنی است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های علمی و تخصصی بسیار خوبی در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی وجود دارد و باید نقش و جایگاه این شرکت بیش از گذشته تبیین شود، گفت: در بخش‌های کاتالیست، فرآیند و مواد شیمیایی عملکرد شرکت قابل قبول است  و در این بخش‌ها همکاران و پژوهشگران بسیار خوب عمل می‌کنند.

محمدی ادامه داد: با تلاش‌های شرکت پژوهش و فناوری در تأمین کاتالیست‌های متانول و پلیمر، کشور از واردات بی‌نیاز می‌شود و اتفاق‌های بسیار مهم و ارزنده‌ای در حال تحقق است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: اکنون این مرکز پژوهشی به‌طور متمرکز در صنعت فعال است و نیازهای مختلف بسیاری از پتروشیمی‌ها در بخش‌های گوناگون را تأمین می‌کند.

وی به طرح اسلام‌آباد غرب اشاره کرد و گفت: این طرح راهبردی با دانش ایرانی و تلاش پژوهشگران و کارشناسان شرکت پژوهش و فناوری ساخته می‌شود و برای نخستین بار در کشور دانش فنی داخلی برای تبدیل گاز طبیعی به متانول و تبدیل متانول به پروپیلن تحقق خواهد یافت.

محمدی با تأکید بر ضرورت حمایت از سرمایه انسانی این شرکت افزود: ماهیت و نوع فعالیت کارکنان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به دلیل دارا بودن نقش پشتیبان صنعت در سال‌های آینده بسیار تأثیرگذار خواهد بود و بر همین اساس باید از این شرکت پیشرو با جدیت حمایت کرد.

مجمع عمومی عادی به‌صورت فوق‌العاده شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به ریاست بهزاد محمدی، معاون وزیرنفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و با حضور هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی، هیئت مدیره شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و دیگر اعضا برگزار شد. این مجمع برای رسیدگی به ترازنامه، صورت حساب سود و زیان و عملکرد سال تشکیل و گزارش عملکرد از سوی حسابرس مستقل و بازرس قانونی قرائت شد.

در این نشست علی پژوهان، مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، عملکرد هیئت مدیره و سازمان را در سال ۱۳۹۸ و نیز برنامه‌های آتی این شرکت را به اطلاع اعضای مجمع رساند، در پایان نشست نیز تصمیم‌ها و تکالیف مجمع تصویب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز