خبرگزاری کار ایران

مدیر برنامه‌ریزی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در گفت‌وگو با ایلنا:

اطلاعات ۱.۸ میلیون نفر برگه‌دار سهام عدالت ثبت نشده است/ بیشترین جاماندگان از مناطق محروم هستند

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۵۳۱

مدیر برنامه‌ریزی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد: داشتن برگه سهام عدالت به این معنا نیست که دارندگان آن برگه توسط سازمان خصوصی سازی به رسمیت شناخته شده‌اند بنابراین اختلاف نظر سازمان خصوصی‌سازی و شرکت سرمایه‌گذاری استانی درباره این افراد باید با توافق این دو دستگاه رفع شود.

به گزارش خبرنگار اقصادی ایلنا، طبق اعلام سازمان خصوصی‌سازی، یک میلیون و 800 هزار تومان ثبت نام اولیه سهام عدالت را انجام داده‌اند اما از آنهایی که اطلاعات آنها ثبت نهایی نشده است جزو مشمولان سهام عدالت نیستند و به عبارت دیگر برگه سهام عدالت دارند اما اطلاعات آنها در سامانه سازمان خصوصی سازی ثبت نشده است.

طبق گفته مسئولان برگه سهام عدالت، ملاک سهام‌دار بودن یا نبودن افراد نیست چراکه درحال حاضر 1.8 میلیون نفر برگه دارند اما توسط سازمان خصوصی سازی به رسمیت شناخته نمی‌شوند، همچنین عده‌ای هم که برگه ندارند نام و اطلاعات آنها در سامانه به عنوان سهام‌دار عدالت ثبت شده است.           

محمد جواد فرهانیان، مدیر برنامه‌ریزی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، در گفت‌وگو با ایلنا و در پاسخ به این پرسش که آیا تصمیمی برای یک میلیون و 800 هزار نفری که برگه دارند اما اطلاعات آنها در سامانه ثبت نشده است،  گرفته شده است؟ اظهار داشت: درباره این افراد اختلافی بین سازمان خصوصی سازی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی متشکل از تعاونی‌ها وجود دارد و تا زمانی که این موضوعات برطرف نشود، این افراد مشمول سهام عدالت نخواهند شد.

وی ادامه داد: داشتن برگه سهام عدالت به این معنا نیست که دارندگان آن برگه توسط سازمان خصوصی سازی به رسمیت شناخته شده‌اند بنابراین اختلاف نظر سازمان خصوصی‌سازی و شرکت سرمایه‌گذاری استانی درباره این افراد باید با توافق این دو دستگاه رفع شود.  

فرهانیان گفت: جمعیت این جاماندگان از سهام عدالت برای هر استان عدد قابل توجهی است و در برخی از استان‌ها به 5 درصد جمعیت می‌رسد و بیشترین اختلاف هم مربوط به استان‌های محروم است.  

 مدیر برنامه‌ریزی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تاکید کرد: اگر این اختلاف بین دو دستگاه حل شود و این گروه از جاماندگان به رسمیت شناخته شوند، شرکت سپرده‌گذاری طبق قانون آماده ارایه خدمات به آنها است و مانند سایر مشمولان سهام عدالت خدمات دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز