خبرگزاری کار ایران

در پالایشگاه دهم پارس جنوبی محقق می‌شود؛

افزایش ۳۸۰ درصدی تولید اتان در سال جهش تولید

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۸۲۳

با راه اندازی و انجام تغییرات فرآیندی تولیدات فاز 19 رشد چشمگیری داشته است.

محمد نعمتی، رئیس بهره برداری پالایشگاه دهم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه اتان یک محصول استراتژیک و حیاتی در پالایشگاه‌های گازی محسوب می‌شود، گفت: اتان خوراک پتروشیمی‌ها است که قلب تپنده‌ی اقتصادی کشور هستند، اتان تحویلی به پتروشیمی‌ها از نظر قیمت و ارزش افزوده بسیار حایز اهمیت است.

 وی افزود: تا قبل از مرداد ماه سال جاری در فرآیند زنجیره تولید گاز از فرآیند ژول تامسون استفاده می‌شد که به لحاظ فرآیندی بازده پایینی در تولید محصولات ارزشمند اتان و پروپان دارد، با تکمیل مراحل پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی توربو اکسپندرهای فاز اول، ردیف‌های گازی اول و دوم در مرداد ماه تولید محصول با ارزش اتان به میزان 750 تن در روز افزایش یافته که با توجه به میزان تولید روزانه قبلی افزایش 150 درصدی اتان را به همراه داشته است.

نعمتی گفت: همچنین با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، توربواکسپندرهای فاز دوم، ردیف‌های گازی سوم  و چهارم، به ترتیب در نیمه اول شهریور و پاییز امسال به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید که در مجموع میزان کل تولید اتان پالایشگاه به 2000 تن در روز می‌رسد. با این میزان تولید شاهد رشد 380 درصدی در تولید اتان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: تمام مراحل نصب، پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی این تجهیزات توسط شرکت‌های داخلی و با همکاری و تکیه بر توان نیروهای متخصص پالایشگاه دهم انجام شد و در سال جهش تولید گام بزرگی در راستای افزایش تولید اتان و ایجاد ارزش افزوده برداشته شد.

وی افزود: این موفقیت و تجربه‌ی ارزشمند راه‌اندازی این تجهیز حساس و مهم قطعا سرمایه گران‌بهایی برای مجتمع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز