خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

کمبود شکر برای صنف و صنعت صحت ندارد/ هر کیلوگرم شکر برای صنایع ۶۷۰۰ و خانوارها ۶۳۰۰ تومان

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۱۸۰

دبیر و عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر ایران کمبود شکر برای صنف و صنعت را رد کرد و گفت: هیچ کمبودی در تامین شکر مورد نیاز صنف و صنعت و همچنین خانوار نداریم.

بهمن دانایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر اینکه شرایط ذخایر شکر برای تامین نیاز کشور مناسب است، اظهار کرد: در انبار تولیدکنندگان داخلی و همچنین شرکت بازرگانی دولتی ایران به مقدار کافی شکر وجود دارد و خانوار و همچنین صنف و صنعت نباید نگرانی در اینباره داشته باشند.

وی یادآور شد: به زودی برداشت چغندر قند داخلی آغاز خواهد شد و با تولید شکر داخلی میزان ذخایر این کالا افزایش می‌یابد.

دانایی زمان آغاز برداشت چغندر قند و تولید شکر داخلی را نیمه شهریورماه جاری عنوان کرد.

به گفته وی؛ پیش بینی می‌شود میزان تولید شکر کشور در سالجاری به 1 میلیون و 300 هزار تن برسد.

دانایی در پاسخ به این پرسش که قیمت شکر تولید داخلی چقدر خواهد بود، گفت: در خردادماه سالجاری قیمت هر کیلوگرم شکر داخلی برای مصرف خانوار  6 هزار و 300 تومان و برای صنف و صنعت 6 هزار و 700 تومان تعیین شد.

وی قیمت قبلی هر کیلوگرم شکر را 4050 تومان عنوان کرد.

دانایی تاکید کرد: با توجه به افزایش 58 درصدی نرخ خرید تضمینی چغندر قند و هزینه تولید، افزایش قیمت هر کیلوگرم شکر از 4050 تومان به  6 هزار و 300 تومان طبیعی است.

وی درباره تامین و قیمت شکر وارداتی نیز گفت: ثبت سفارش انجام شده و نیاز کشور به شکر واردتی نیز تامین شده است.

دانایی اضافه کرد: با توجه به نرخ جهانی شکر، قیمت تمام شده هر کیلوگرم شکر وارداتی به 8 هزار تومان می‌رسد، اما شرکت بازرگانی دولتی ایران با عرضه دخایر خود اجازه افزایش قیمت شکر وارداتی را به بیش از 7 هزار تومان نخواهد داد.

به گزارش ایلنا؛ در اعلام نیاز کشور به شکر اختلاف نظر بین وزارت جهاد کشاورزی و بخش خصوصی وجود دارد. وزارت جهاد کشاورزی میزان نیاز سالیانه کشور به شکر را 2 میلیون و 200 هزار تن اعلام می‌کند در حالی که بخش خصوصی میزان نیاز به این کالا را 2 میلیون و 800 هزارتن تا 3 میلیون تن می‌داند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز