خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد گندمکاران به دولت:

نرخ خرید گندم ١٠ درصد پایبن‌تر از نرخ جهانی تعیین شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۴۵۳

رئیس بنیاد ملی گندمکاران خواستار تعیین نرخ خرید تضمینی گندم بر اساس نرخ‌های جهانی شد و گفت: کشاورزان حاضر هستند محصولات خود را ۱۰ درصد کمتر از نرخ جهانی به دولت بفروشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عطاءالله هاشمی در نشست خبری درباره تعیین نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت: گندم با تامین 44 درصد پروتئین و 40 درصد انرژی دهک‌های پایین جامعه نقش مهمی در تامین امنیت غذایی دارد.

 وی ادامه داد: با توجه به تعیین نرخ نامناسب خرید در سال‌های گذشته برای ادامه خوداتکایی این محصول در سال جاری احساس خطر می‌کنیم.

 هاشمی تاکید کرد: بر اساس برآوردی که این بنیاد درباره نرخ خرید تضمینی گندم انجام داده است در تیرماه نرخ جهانی گندم 5075 تومان بوده است که با در نظر گرفتن 10 درصد کمتر از این قیمت نرخ گندم همان 4500 تومان می‌شود.

وی خواستار اعلام نرخ خرید تضمینی محصولا کشاورزی تا 10 شهریور شد و گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو گندم در منطقه کردستان عراق 5500 تومان، در جنوب عراق 6500 تومان، افغانستان 4500 تومان و پاکستان 4065 تومان است، بنابراین تعیین نرخ کمتر باعث خواهد شد گندم به این کشورها قاچاق شود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: ما حاضریم دولت نهاده‌ها را با نرخ آزاد در اختیار کشاورزان قرار دهد به شرطی که قیمت قیمت خرید تضمینی نیز بر اساس نرخ آزاد تعیین و اجازه صادرات داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز