خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

۴۵ درصد خانه‌های شناسایی شده، خالی هستند/ آغاز ارسال پیامک به تعداد یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی / وجود ۹۱ میلیون کد ملی دارای ملک

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۷۸۹

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: بیش از ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را شناسایی کرده‌ایم و حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد از این واحدها خالی از سکنه بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمود محمودزاده در مراسم آغاز اجرای سامانه املاک و اسکان کشور با بیان اینکه اطلاعات جامع از سازمان امور مالیاتی و برخی دستگاه‌ها دریافت کرده‌ایم، گفت: اطلاعات بر اساس معماری آنالیز شده است. بیش از ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را شناسایی کرده‌ایم و حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد از این واحدها خالی از سکنه بوده است.

محمود زاده تصریح کرد:  اولویت این شناسایی‌ها در شهر تهران به عنوان کلانشهر در این سامانه قرار داده‌ایم.

 محمودزاده بیان کرد: از این تعداد ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار مالک حقیقی و حقوقی هستند و حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار بیش از یک واحد مسکونی دارد.

وی تاکید کرد: ۹۱ میلیون کد ملی وجود دارد که مالکیت به نام آنها است که در مقایسه با تعداد و مردم در کشور بسیار تفاوت دارد .

وی یادآور شد: ۷۲ هزار و ۷۰۰ واحد مربوط به افراد زیر ۱۸ سال است. مجموعه این اطلاعات بسیار و قابل توجه بود به طوری که یک فرد حقیقی حدود ۶۵۰ واحد مسکونی یک فرد حقوقی هم بیش از ۲۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی به نام خود در این سامانه ثبت کرده است .

محمود زاده توضیح داد: ویژگی‌های واحدها به تفکیک شهر و استان‌ها به زودی منتشر می‌شود طبق قولی که اعلام کرده بودیم در تابستان امکان ارسال لیست خانه‌های خالی را فراهم کردیم.

 معاونت مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از امروز پیامک به تعداد یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی ظرف ده روز ارسال می‌شود.

وی افزود: امروز ۱۰۰ هزار پیامک به مالکان ارسال می‌شود و طبق بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم در صورتیکه مالکان پیامک‌ها را دریافت کرده باشند اگر واحدشان خالی باشد کد تایید را ارسال می‌کنند و اگر واحد آنها خالی نباشد باید مستنداتی ارائه دهند که واحد آنها به اجاره یا به فروش رفته است.

محمود زاده گفت: فرصت ارسال مستندات تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت. در پایان شهریور لیست خانه‌های خالی را به سازمان امور مالیاتی تحویل خواهیم داد.

وی اظهار کرد: این یک اتفاق بسیار بزرگ است که با کمبود و محدود بودن اطلاعات انجام شد.

محمودزاده گفت: این سامانه و اطلاعات آن می‌تواند برای برنامه‌ریزی بسیار مهم است و هدف ما همان است که واحدهای خالی برای بازار اجاره و یا فروش ارائه کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این سامانه تاثیر بسیار مثبت و محسوسی در بازار اجاره بر جای خواهد گذاشت و راه‌اندازی سامانه املاک و مسکن به سرمایه گذاری در این بخش کمک کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز