خبرگزاری کار ایران

برنامه افزایش تولید ۱۸۵ هزار بشکه‌ای نفت محقق می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۹۸۳

مراسم امضای ۱۳ قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید با حضور وزیر نفت، مدیر عامل شرکت ملی نفت، رییس کمیسون انرژی، مدیران عامل شرکت‌های زیر مجموعه در کوشک نفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا دهقان در مراسم امضای ۱۳ قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید که با حضور وزیر نفت، مدیر عامل شرکت ملی نفت، رییس کمیسون انرژی، مدیران عامل شرکت‌های زیر مجموعه در کوشک نفت برگزار شد، با بیان اینکه طرح اولیه این پروژه در سال ۹۵، بعد از برجام و قبل از خروج امریکا از برجام تدوین شد، اظهار داشت: در مرحله اول بهمن ۹۷، ۱۰ قرارداد منعقد شد که ۲۵ درصد پیشرفت دارند، در مرحله دوم ۱۳ قرارداد امضا می‌شود و قراردادهای مرحله سوم نیز تا پایان سال منعقد می‌شود.

وی قراردادها را مربوط به میادین منصور ایاد، مارون ۱و ۲و ۴و ۵ و ۶، زیلایی، اهواز، بالارود، جیلینگر، رسالت، فروزان، سیاهمکان، رامین و کرنگان عنوان کرد که در استان‌های خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر و هرمزگان به مدت ۲ تا ۲.۵ سال برای افزایش مجموعا ۱۸۵ هزار بشکه نفت در روز منعقد می‌شود.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت تصریح کرد: در یک سال اخیر و بواسطه شرایط کشور به دلیل تحریم مشکلاتی بوجود آمد و احساس شد که باید قراردادها بهبود یابد، بنابراین روی قراردادهای مرحله اول تغییراتی حاصل شد که از جمله آن واحد پرداخت از ریالی به ارزی تبدیل شد، قرار بود ۲۰ درصد هزینه توسط پیمانکار تامین شود که برداشته شد.

وی در ادامه گفت: در این قراردادها علاوه بر فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم، فهرستی از کالاهای پرمصرف تهیه کردیم که پیمانکار ملزم به تهیه از داخل است و انتظار می رود به ۸۰ درصد سهم ساخت داخل برسیم.

دهقان همچنین با بیان اینکه ۴ درصد برای پروژه‌های عام المنفعه در نظر گرفتیم، افزود: قبلا پروژه‌ها به صورت قطعه قطعه به پیمانکاران کوچک واگذار می‌شد که بعضا نیمه کاره انجام می‌شد اما اکنون همه پروژه را در قالب یک قرارداد EPC و یکپارچه در اختیار یک پیمانکار قرار می‌گیرد، قبلا زنجیره تولید یکپارچه نبود و زمان و هزینه زیاد بود اما اکنون قرارداد معنادار تعریف شده، به بازار سرمایه می‌رویم، اعتبار می‌گیریم و پیمانکاران رتبه یک وارد کار می‌شوند و تبدیل به پیمانکاران بین المللی می‌شوند، تاکنون سامانه مدیریت پروژه نداشتیم که از ابتدای ۹۸ برای اجرایی شدن آن برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز