خبرگزاری کار ایران

«همتی» اقدامات بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی را اعلام کرد

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۱۲۵

رییس کل بانک مرکزی برخی اقدامات این بانک برای اصلاح نظام بانکی را اعلام کرد

به گزارش ایلنا، عبدالناصر همتی در یادداشت اینستاگرامی در مورد اقدامات بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی نوشت:

 ✓ سامان‌دهی بانکهای ناسالم: تغییر مدیران متخلف بانک‌های ناسالم/ کاهش تسلط سهامداران عمده بر آن بانک‌‍‌ها/ کاهش شدیداتکای بانک‌های ناسالم بر اضافه برداشت از بانک مرکزی.

 ✓ تعیین هیئت سرپرستی بر مؤسسات اعتباری ناسالم و متوقف کردن روند تخریبی آنها در بازار و شروع اصلاح ترازنامه و حل مشکل ناترازی آنها و تعیین تکلیف مؤسسات اعتباری غیرمجاز

 ✓ ادغام بانک‌ها و مؤسسه اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه.این طرح طبق برنامه و با دقت، باهمکاری ستاد کل نیروهای مسلح درحال تحقق و در مراحل پایانی است.

 ✓ تدوین واجرای سیاست گذاری نوین پولی،سامان دهی اضافه برداشت بانکها و کاهش شدید حجم آن و منوط کردن هرگونه دریافت اعتبار واضافه برداشت بانکها به ارائه وثیقه.

 ✓ اصلاح ضوابط تایید صلاحیت مدیران،نحوه شناسایی درآمدو حدمجازتملک سهام بانک‌ها، باهدف ارتقاء نظارت بانک مرکزی والزام بانکها به افزایش سرمایه ازطریق تجدیدارزیابی داراییها آورده نقدی و صرف سهام و نیز تسریع درفروش اموال مازاد.

 ✓ وضع مقرات جدید در تراکنش های بانکی: تفکیک حساب‌های تجاری ازحساب‌های اشخاص/محدودیت درتراکنشهای اشخاص حقیقی و لزوم ارائه اسناد مثبته جهت اشخاص حقوقی و نیز حسابهای تجاری /معرفی ضوابط جدید در بخشی از تراکنشها ومبادلات چکهای تضمینی برای مقابله با پولشویی.

 ✓ تدوین وابلاغ دستورالعمل نحوه امهال مطالبات معوق بانکها در جهت رعایت ملاحظات وقواعد شرعی در امهال مطالبات. وصول مطالبات معوق بدهکاران کلان باپشتیبانی قوه قضائیه و پیگیری کمیته فرا دستگاهی رسیدگی به مطالبات معوق.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز