خبرگزاری کار ایران

نوری قزلجه در گفتگو با ایلنا عنوان کرد؛

تسهیلات قابل قبول بانک‌های صادرات، ملی و ملت به کشاورزان

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۶۲۸

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه تسهیلات 15 هزار میلیارد تومانی بانک صادرات ایران به بخش کشاورزی قابل قبول است، گفت: عملکرد برخی بانک ها در این زمینه خیلی پایین است.

غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به  نشست روز سه شنبه کمیسیون کشاورزی که با حضور وزیر اقتصاد و مدیران برخی بانک ها دولتی و خصوصی جهت بررسی تسهیلات 15 درصدی تکلیف قانونی به بخش کشاورزی، برگزار شد، گفت: جمع بندی جلسه این بود که عملکرد برخی بانک های دولتی به نسبت وضعیت خوب بود اما بانک هایی که  از گذشته خصوصی بودند،  کمتر از یک درصد تسهیلات را به کشاورزی تخصیص دادند.

وی با اشاره به اختصاص 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانک صادرات ایران به بخش کشاورزی تاکید کرد: البته بانکهای صادرات ایران، ملت و ملی عملکرد قابل قبولی در این زمینه داشتند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: بانک هایی که کاملا و از گذشته خصوصی هستند، عملکردشان در این زمینه خیلی پائین بوده است.

نوری قزلجه با بیان اینکه هنوز سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به حد مورد نیاز نرسیده، گفت: باید با تسهیلات سرمایه گذاری در این بخش تقویت شود.

وی تاکید کرد: کافی بودن و به موقع  دادن تسهیلات و همچنین دادن تسهیلات به افراد مورد نیاز و کاربرد آن در بخش کشاورزی از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات  در نشست روز گذشته کمیسیون کشاورزی  که با حضور وزیر اقتصاد و مدیران برخی بانک ها تشکیل شده بود، با تاکید بر این که در سال‌های مختلف، تخصیص اعتبارات بانک صادرات ایران به بخش کشاورزی متفاوت بوده و در سال‌های اخیر با اختصاص سهمیه مناسب ، وزن این تسهیلات را نسبت به بقیه بخش‌ها افزایش مطلوبی داده، عنوان کرد که در سال گذشته  توانستیم بیش از ۱۳ درصد کل تسهیلات را  به بخش کشاورزی  پرداخت کنیم که بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز