خبرگزاری کار ایران

آغاز بهره برداری ۱۵۰۰ هکتار از طرح عظیم توسعه منابع آب و خاک نواحی مرزی در استان ایلام

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۴۴۵

بهره برداری از ۱۵۰۰ هکتار از طرح عظیم توسعه منابع آب و خاک نواحی مرزی در استان ایلام توسط معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و با فرمان رئیس جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس آغاز شد.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، علیمراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی که از شهرستان مهران گزارش می داد، اظهار کرد: ابتدا لازم می دانم به رسم میزبانی به عنوان شهروند ایلامی اصالتا از طرف خود و نیابتا از طرف مردم شریف استان ایلام، جامعه کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی و به ویژه مردم شهرستان مهران خطه معبر های آمیخته به خون کربلا ۱ و والفجر ۳ به محضر حضرتعالی و حضار محترم، عرض ادب و احترام و خداقوت داشته باشم.

وی خاطرنشان کرد: با استعانت از خداوند سبحان و در راستای توجهات این دولت در سال های اخیر اقدامات اساسی و زیربنایی در توسعه منابع آب و خاک استان ایلام رخ داده است.

اکبری گفت: احیای ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان در قالب طرح احیای اراضی ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام، طرح گرمسیری و توسعه منابع آب و خاک نواحی مرزی در استان ایلام در سطح حدود ۳۰ هزار هکتار، طرح های کوچک تامین آب استان در سطح حدود ۲۰ هزار هکتار که مجموعا برای اجرای این طرح ها از سهم وزارت جهاد کشاورزی نزدیک به هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که با تکمیل پروژه های فوق الذکر، اراضی آبی استان ایلام از ۷۰ هزار هکتار به ۱۶۰ هزار هکتار خواهد رسید که با احتساب اراضی سنتی که مجهز به سیستم های مدرن آبیاری شده اند، حدود ۱۰۰ هزار هکتار از کل اراضی آبی استان در دولت تدبیر و امید مجهز به سیستم های نوین آبیاری شده است.

وی یادآور شد: از مجموع ۳۰ هزار هکتار طرح گرمسیری و توسعه منابع آب و خاک مرزی در استان ایلام تاکنون ۱۴ هزار هکتار آن به بهره برداری رسیده است و باقیمانده اراضی به مساحت حدود ۱۶ هزار هکتار که در سامانه گرمسیری واقع شده است، شبکه های فرعی آن ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به علت عدم تامین آب قابل بهره برداری نیست، لذا استدعا دارد دستور فرمایید منابع مالی مورد نیاز همکاران وزارت نیرو تامین تا سرمایه گذاری های انجام شده که نقش اساسی در توسعه کشاورزی استان به همراه خواهد داشت مورد بهره برداری قرار گیرد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: به منظور استفاده بهینه از منابع آب موجود استان در حال حاضر ۲۰ هزار هکتار از پروژه‌های کوچک تامین آب با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی از محل اعتبارات استانی در دست اجرا است که در صورت تامین مالی ۴۰۰ میلیارد تومان می‌توان تا پایان این دولت به بهره‌برداری برسند.

وی با قدردانی از استاندار سخت کوش،مدیران و عومل اجرایی، اظهار داشت: رجاء واثق دارم با تکمیل پروژه های فوق الذکر استان ظرفیت کامل توسعه منابع آبی خود برخوردار و نه تنها موجبات توسعه کشاورزی پایدار، ایجاد اشتغال و جبران پیامدهای ویرانگر جنگ تحمیلی فراهم نماید بلکه با گشایش مبادلات اقتصادی با کشور همسایه عراق این استان از انزوای جغرافیایی و اقتصادی رهایی می یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: جناب آقای رئیس جمهور پروژه ای که هم اکنون به محضر جنابعالی برای افتتاح گزارش می شود بهره برداری از ۱۵۰۰ هکتار از طرح ۲۳ هزار هکتار گرمسیری و توسعه آب و خاک در استان های کرمانشاه و ایلام است که گزارش کلی آن توسط جناب آقای دکتر خاوازی به استحضار رسید. این پروژه در شهرستان مهران واقع شده است است دیاری که زمانی جولانگاه تانک ها، هواپیماها و ارابه های جنگی بود امروز به برکت حمایت‌های بی‌دریغ دولت به آبفشان ها و قطره چکان ها برای امنیت غذایی و عزت و سربلندی ایران تبدیل شده است. در صورتی که اجازه بفرمایید به فرمان جنابعالی این پروژه افتتاح و به بهره برداری برسد.

سپس با فرمان رئیس جمهوری، بهره برداری ۱۵۰۰ هکتار از ۲۳ هزار هکتار طرح عظیم توسعه منابع آب و خاک نواحی مرزی در استان ایلام آغاز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز