خبرگزاری کار ایران

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت وگو با ایلنا:

دولت اسناد پشتیبان فروش نفت به مردم را ارایه نکرد/ طراح فروش اوراق نفتی «نهاوندیان» است

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۲۶۲

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بنده در پیش جلسات کمیسیون شورای هماهنگی سران اقتصادی شرکت داشتم اما متاسفانه هیچ اسناد پشتیبانی و نتایج اجرای این مصوبه در اختیار ما قرار ندادند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، روز گذشته اعلام شد که دولت قرار است اوراق سلف موازی با پشتوانه نفت خام را عرضه کند که طبق گفته‌ها که البته هنوز هیچ مقامی آن را تایید یا تکذیب نکرده، در این طرح ۲۲۰ میلیون بشکه در فاصله یک‌ساله پیش‌فروش می‌شود دو به عبارت دیگر روزانه حدود ۶۰۰ هزار بشکه نفت از طریق بورس مورد معامله قرار می‌گیرد. اگر تمام این پیش بینی ها به اجرا برسد، دولت می‌تواند از این طریق 190 هزار میلیارد تومان تامین مالی کند و بخشی از کسری بودجه را جبران کند.

گفته می‌شود که قرار است اوراق بر مبنای نرخ فروش نفت ایران و نرخ دلار در سامانه سنا قیمت‌گذاری شود که معامله آن براساس ریال خواهد بود.

احسان خاندوزی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره طرح عرضه نفت به مردم در بورس در قالب اوراق سلف گفت: افرادی که این سازو کار را طراحی کرده‌اند یعنی آقایان نهاوندیان و معاون ایشان آقای باقری باید درباره جزییات و اهداف این طرح پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در برخی از جلسات پیشینی این موضوع حضور داشتم، هیچ اسناد پشتیبانی و برآورد آثاری نسبت به این مصوبه در اختیار اعضای حاضر در جلسه قرار نگرفته است. بنده در پیش جلسات کمیسیون شورای هماهنگی سران اقتصادی شرکت داشتم اما متاسفانه هیچ اسناد پشتیبانی و نتایج اجرای این مصوبه در اختیار ما قرار ندادند.      

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز