خبرگزاری کار ایران

مدیر برنامه‌ریزی شرکت سپرده گذاری مرکزی در گفت وگو با ایلنا:

مشمولان غیرمستقیم، تا پایان سال می‌توانند تمام سهام عدالت خود را بفروشند

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۲۴۵

مدیر برنامه‌ریزی شرکت سپرده گذاری مرکزی اظهار داشت: تا پایان سال تمام شرکت‌های استانی باید بورسی شوند و تمام کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند تا پایان سال می‌توانند نسبت به فروش تمام سهام خود اقدام کنند.

سید محمدجواد فرهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره امکان فروش 30 درصد دوم سهام عدالت اظهار داشت: معامله 60 درصد از سهام عدالت هفته جاری آغاز شده و تمام کسانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند نسبت به معامله سهام از طریق کارگزاری‌ها و یا بانک خود اقدام کنند. آنهایی که پیش از این برای 30 درصد سفارش گذاری کرده‌اند می‌توانند برای معامله 30 درصد بعدی هم سفارش گذاری را انجام دهند.  

وی با بیان اینکه مشمولان سهام عدالت که روش غیر‌مستقیم را انتخاب کردند در حال حاضر این امکان را ندارند که با تغییر روش به مستقیم، بتوانند نسبت به معامله 60 درصد از سهام عدالت اقدام کنند، تاکید کرد: افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کردند به محض اینکه سهام شرکت استانی آنها وارد بورس شود امکان فروش سهام شرکت سرمایه گذاری مربوطه را خواهند داشت و در این روش اتفاقا دیگر محدودیتی برای میزان فروش هم وجود ندارد.

فرهانیان با بیان اینکه دو روز گذشته اولین شرکت استانی ( شرکت سرمایه گذاری استان خراسان جنوبی) وارد بازار سرمایه شد، گفت: تا پایان سال تمام شرکت‌های استانی باید بورسی شوند و تمام کسانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کردند تا پایان سال می‌توانند نسبت به فروش تمام سهام خود اقدام کنند.

وی درباره امکان سفارش گذاری 30 درصد دوم برای افرادی که هنوز پول حاصل از فروش 30 درصد اول را دریافت نکرده‌اند و نقص اطلاعات دارند، تاکید کرد: مشکل این است که این افراد بعد از سفارش گذاری دوم ممکن است در همین دور باطل قرار بگیرند و دیرتر پول خود را دریافت کنند.

فرهانیان ادامه داد: پیشنهاد من به تمام افرادی که این تجربه را داشتند این است که هر چه سریع‌تر هم نسبت به اصلاح اطلاعات خود در سایت سهام عدالت و سازمان خصوصی سازی اقدام کنند و هم اینکه سجامی شوند. اگر سجامی شوند این مشکلات برطرف خواهد شد و به سادگی با مراجعه به یک کارگزاری می‌توانند سهام خود را به فروش برسانند یا سفارش خود را به کارگزاری دهند تا کارگزاری به اجرا برساند.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت سپرده گذاری مرکزی  با بیان اینکه برای مرحله اول 30 درصد فروش سهام عدالت 5 هزار و 600 میلیارد تومان سفارش گذاری شده است افزود: متاسفانه عدد عدم پرداخت پول را در اختیار نداریم و این اطلاعات در اختیار بانک‌ها است.

وی تاکید کرد: هر کسی که مشکلی در بازار داشته باشد با مراجعه به شورای حل اختلاف کانون کارگزاران و یا شکایت نتواند به حقوق خود برسد، می‌تواند در هیات داوری که مربوط به سازمان بورس است، احقاق حق کند.  

فرهانیان همچنین درباره اینکه سقف اقساط وام سهام عدالت برای دارندگان سهام 532 هزار تومانی و یک میلیون تومانی چقدر است، گفت: 50 درصد ارزش روز سهام عدالت به متقاضیان تسهیلات داده می‌شود که بابت آن سهام عدالت افراد به وثیقه گذاشته خواهد شد. بازپرداخت این اقساط سه ساله است و میزان پرداخت اقساط ماهیانه هم، براساس تعیین خود بانک‌ها خواهد بود. هر بانکی در این باره اختیار دارد اما موضوع مهم این است که متقاضیان کارت تسهیلات سهام عدالت باید به بانکی مراجعه کنند که شماره شبای آن را وارد سیستم سهام عدالت کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز