خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تشریح شد:

رمزگشایی از یک گشایش اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۰۸۳

کسی که اوراق را می‌خرد سود می‌کند، دولت سود می‌کند زیرا کشور را با هزینه کمتری اداره می‌کند، عامه مردم سود می‌کنند، زیرا کالا گران نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، هفته گذشته حسن روحانی، رئیس جمهور، سخن از گشایش اقتصادی داد و برای تحقق آن از مردم مدتی مهلت خواست، در این خصوص گمانه‌زنی‌های مختلفی مطرح شد، یکی از احتمالات مطرح شده در زمینه این گشایش، واگذاری اوراق نفتی به مردم از مسیر بورس بوده است که به گفته حسین مرعشی؛ فعال اقتصادی در میهمانی افطاری با رئیس‌جمهور از سوی او مطرح شده بود.

حسین مرعشی درگفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره این پیشنهاد مبنی بر پیش فروش نفت که در جلسه با رئیس‌جمهور برای اجرای پروژه‌های عمرانی مطرح شد، اظهار داشت: ما در حال حاضر امکان فروش نفت را نداریم، بنابراین برای اداره کشور منابع لازم را در اختیار نداریم، برای اینکه به عامه مردم و اقتصاد فشار وارد نشود باید به فکر تامین منابع از داخل و خارج باشیم، تا کشور از گردنه تحریم عبور کند.

وی افزود: امسال سال سختی برای اقتصاد کشور است، زیرا همچنان با تداوم عدم درآمدهای نفتی به خاطر تحریم و در کل کاهش درآمد غیرنفتی به دلیل کرونا مواجهیم، بنابراین برای اینکه زندگی جریان عادی خود را داشته باشد باید از هر فرصتی استفاده کنیم، بخشی از درآمد مورد نیاز را می‌توانیم از پس‌انداز مردم که تبدیل به سکه و ارز شده، تامین کنیم.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در ادامه گفت: بنده پیشنهادی به دولت مبنی بر فروش اوراق و پته‌های نفتی به مردم مطرح کردم که جایگزین ارز و سکه خانوارها شود، به این ترتیب پول در خدمت اقتصاد ملی خواهد بود و فشاری نیز به مردم وارد نمی‌شود. 

وی تاکید کرد: هدف این است که ارز و سکه تبدیل به اوراق نفتی و وارد چرخه اقتصاد ملی شود .

مرعشی توضیح داد: مثلا امروز مردم نفت را بشکه‌ای 35 دلار می‌خرند، اگر بعد از کرونا به 60 دلار برسد، قطعا کسی که اوراق را می‌خرد سود می‌کند. دولت هم سود می‌کند زیرا کشور را با هزینه کمتری اداره می‌کند، عامه مردم سود می‌کنند، زیرا کالا گران نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز