خبرگزاری کار ایران

رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشوری:

اجازه پرونده‌سازی در جریان هواپیمای اوکراینی را ندادیم/ جلوی رشوه افراد پرنفوذ به دادگاه را گرفتیم

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۲۹۳

معاون سابق سازمان هواپیمایی گفت: واپس‌گرایان، صنعت هوانوردی را تحریف می‌کنند. حتی با حضور واپس‌گرایان که در مواقعی هم موفق بوده‌اند توانستم آرامش را به صنعت برگردانم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی عابدزاده در مراسم تودیع خود از ریاست سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه باید اینجا از عباس آخوندی تشکر کنم که بنده را وارد مدیریت سازمان هواپیمایی کشوری کرد، گفت: در حال حاضر سازمان هواپیمایی هیچ وابستگی به بودجه ندارد و حتی یک ریال هم از بودجه دولت استفاده نمی‌کنیم.

وی افزود: زمانی که عباس آخوندی پیشنهاد مدیریت سازمان هواپیمایی را به بنده داد، گفتم که به زودی بازنشسته می‌شوم و بهتر است یک فرد جوان انتخاب شود و در همان زمان هم پیشنهاد بنده پذیرفته شد اما به هر حال به اجرا نرسید.

وی ادامه داد: با ورود به سازمان هواپیمایی با ده‌ها پرونده قضایی مواجه شدم که توانستم به مرور این مشکلات را حل کنم و آرامش به ایرلاین‌ها رسید.

معاون سابق سازمان هواپیمایی با تاکید بر اینکه تفکر از هم گسستگی مدیریتی به صنعت هوانوردی آسیب زده است، اظهار داشت: آنهایی که قصد آسیب به صنعت را دارند شناسایی نمی‌شوند.

عابدزاده تاکید کرد: واپس‌گرایان، صنعت هوانوردی را تحریف می‌کنند. حتی با حضور واپس‌گرایان که در مواقعی هم موفق بوده‌اند توانستم آرامش را به صنعت برگردانم.

وی ادامه داد: واپس‌گرایان باعث ناامیدی در صنعت هوانوردی شدند و این افراد در دادسرا، نهادهای نظارتی و مجلس نفوذ دارند.

معاون سابق سازمان هواپیمایی با اشاره به افراد پرنفوذی که باعث آسیب به صنعت شده‌اند، گفت: چند نفر محدود هستند که همه جا نفوذ دارند به طوری که وقتی فردی را حذف می‌کنیم اما با نظر ایشان آن افراد در سیستم باقی می‌مانند و هنوز دادگاه انتظامی کارکنان دولت این افراد را اخراج نکرده و دلیل آن نفوذ بالای این افراد است.

عابدزاده همچنین با اشاره به سقوط هواپیمای یاسوج اظهار داشت: اطلاعات ضبط شده از صدای خلبان نشان می‌دهد که هواپیما در ارتفاع 15 هزار پا فیکس شده است و کوه بالای 14 هزار پا ارتفاع دارد و همین نشانه‌های سقوط هواپیما است. البته عده‌ای می‌گویند ما صدایی نشنیده‌ایم.

رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشوری همچنین درباره مدرک تحصیلی خود که گفته می‌شود جعلی است، تاکید کرد: چند سال است که نمی‌توانند از من ایراد بگیرند حالا می‌گویند مدرک عابدزاده ایراد دارد.

عابدزاده افزود: من در سال 57 استخدام سازمان هواپیمایی کشوری شده‌ام. حال سوال این است که بدون مدرک دانشگاهی می‌توان در جایی استخدام شد؟ می‌گویند عابدزاده مدرکش را دو سال است که گرفته اما دو سال نبود و پنج سال بود.

وی در رابطه با اینکه معدل لیسانسم 88 درصد و فوق‌لیسانسم 92 درصد بود، گفت: حتی یک تابستان هم در دوره تحصیلم استراحت نداشتم.

رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشوری همچنین درباره پرونده هواپیمای اوکراینی تاکید کرد: ما در این پرونده روسفید هستیم. می‌خواستند برای ما پرونده‌سازی کنند اما جلوی آن را گرفتیم.

عابدزاده همچنین درباره خرید هواپیمای فلایت ‌چک که در آن زمان گفته می‌شود تخلف عمده‌ای در خرید این هواپیما صورت گرفته، اظهار داشت: عده‌ای گفتند فلایت ‌چک گران خریداری شده است. این هواپیما توسط بنده خریداری شد و سند آن هم موجود است.

وی افزود: 11 میلیون و 900 هزار یورو قیمت آن بود اما از آنجایی که هواپیمای خوبی بود توانستیم آن را 9 میلیون و 250 هزار یورو بخریم و 2 میلیون یورو زیر قیمت بازار این هواپیما برای صنعت هوانوردی خریداری شد.

رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: فردی که معلوم نیست هویت آن چیست نامه می‌نویسد و می‌گوید این هواپیما گران خریداری شده است و چطور است که این افراد چنین نفوذی دارند و این اطلاعات غلط را انتقال می‌دهند! FIF آن هم 3 میلیون و 950 میلیون یورو بود اما عده‌ای با سندسازی گفتند قیمت آن در بازار 950 هزار یورو است. این افراد که هویت آنها معلوم نیست چرا توانستند چنین جوسازی را انجام دهند؟

عابدزاده ادامه داد: عده‌ای منتظر هستند تا ببینند من چه می‌گویم تا برای من پرونده‌سازی کنند.

وی همچنین درباره پرونده سقوط هواپیمای ایران 141 (هواپیمای طبس) گفت: در جریان این پرونده عده‌ای به دنبال این بودند که به دادگاه رشوه بدهند اما ما آنها را شناسایی کردیم.

رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: تمام این اقدامات خط علامت دشمن بود تا سازمان هواپیمایی کشوری در ایکائو تهدید شود که ما جلوی آن را گرفتیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز