خبرگزاری کار ایران

در ۹ ماهه گذشته؛

تجارت ایران با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا به ۲.۶ میلیارد دلار رسید/ سهم ۸۳ درصدی کالاهای کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۵۵۷

کل حجم تجارت ایران با کشور های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در طول 9 ماه که از اجرای موافقت‌نامه گمرکی ایران با این اتحادیه می‌گذرد (آبان 1398) به 2/6 میلیارد دلار به وزن 7.5 میلیون تن رسید.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی گمرک ایران، مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: طی مدت مذکور، صادرات ایران به اتحادیه اوراسیا شامل 762 میلیون دلار به وزن 1.9 میلیون تن به روسیه با سهم 53 درصد از ارزش و 143 درصد از وزن، ارمنستان با 24 درصد از ارزش و 40 درصد از وزن و قزاقستان با 15 درصد ازارزش و 15 درصد از وزن بوده است.

وی افزود: 83 درصد از ترکیب کالاهای ایرانی صادره به اتحادیه اوراسیا را کالاهای کشاورزی تشکیل می‌داد.

رئیس کل گمرک ایران همچنین اظهارداشت: در مدت مذکور ایران 1.8 میلیارد دلار کالا به وزن 5.5 میلیون تن از کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا وارد کرد که روسیه با 1.5 میلیارد دلار و وزن 4.3 میلیون تن و قزاقستان با 298 میلیون دلار و وزن 1.1 میلیون تن عمده شرکای تجاری در بحث واردات ایران بودند.

میراشرفی تصریح کرد: بیش از 95 درصد کالاهای وارداتی ایران از کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی و نباتی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز