خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تشریح شد:

آیا انفجار بیروت تاثیری در روابط تجاری ایران و لبنان دارد؟

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۳۰۷

مدیرکل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: با توجه به اینکه محصولاتی مانند پسته و فرش از جمله مهمترین کالاهای صادراتی کشور به لبنان محسوب می‌شود، این انتظار می‌رود که صادرکنندگان این نوع محصولات بتوانند از سایر مسیرها مانند خطوط هوایی بتوانند به صادرات خود به لبنان ادامه دهند.

فرزاد پیلتن در گفت‌وگو با ایلنا در مورد تاثیر بمب‌گذاری در یکی از بنادر تجاری لبنان بر تجارت ایران با این کشور اظهار داشت: تجارت ج.ا.ایران و لبنان در سال گذشته حدود ۵۰ میلیون دلار بوده است که شامل صادرات ۳۰ میلیون  دلار و ۲۰ میلیون دلار واردات بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه لبنان در سال‌های اخیر جزو شرکای اصلی تجارت خارجی ج.ا.ایران قرار نداشته است، به نظر می‌رسد این حادثه تاثیر معناداری بر تجارت خارجی کشور نداشته باشد. با این وجود، می‌توان انتظار داشت که این موضوع در کوتاه مدت بر تجارت دو جانبه میان دو کشور آثار منفی خواهد داشت و با توجه به تخریب و احتمال تعطیلی بندر بیروت موجب کاهش نسبی تجارت میان طرفین شود.

مدیرکل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: وقوع این انفجار و تخریب زیرساخت‌های بندری - تجاری کشور لبنان و بویژه کشته و مجروح شدن برخی از شهروندان لبنانی موجب تاسف بسیار شده است و ابعاد این فاجعه بسیار دردناک در محاسبات و مناسبات تجاری فیمابین فاقد اهمیت است و در همین ارتباط نیز سرپرست محترم وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال ارسال پیام‌های جداگانه همدردی برای همتایان لبنانی خود هستند.

وی اضافه کرد:  با این وجود؛ با توجه به اینکه محصولاتی مانند پسته و فرش از جمله مهمترین کالاهای صادراتی کشور به لبنان محسوب می‌شود، این انتظار می‌رود که صادرکنندگان این نوع محصولات بتوانند از سایر مسیرها مانند خطوط هوایی بتوانند به صادرات خود به لبنان ادامه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز