خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

تاکنون پرونده ۲۰ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن تکمیل شده است

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۱۸۸

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۲۵ مردادماه آخرین مهلت تکمیل پرونده متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن است، از تکمیل پرونده ۲۰ هزار نفر تا آخرین ساعات دیشب خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، در جریان سفر به استان مرکزی و در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک عید سعید غدیر خم گفت: خدارا شاکر هستیم که امروز یکی دیگر از سلسله پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن را که اقدام واضح دولت و وزارت راه و شهرسازی برای ایجاد جریان تولید پایدار مسکن است را آغاز کردیم.

وی با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های اقدام ملی مسکن در استان مرکزی افزود: بحمدالله در استان مرکزی به میزانی که مردم ثبت نام کردند و واجد شرایط هستند، هم زمین تخصیص داده شده و هم کارگزار انتخاب شده است. بنابراین پروژه‌ها طبق زمانبندی اجرا می شود که مردم دغدغه مسکن نداشته باشند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم در ادامه به بحث مسکن مهر اشاره کرد و گفت: از زمان آغاز به کار من به عنوان وزیر راه و شهرسازی، وعده داده شد که ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام، منهای آن دسته از پروژه‌ها که پرونده قضایی دارند، به اتمام رسانده و ۴۰۰ هزار واحد مسکن هم در قالب طرح اقدام ملی احداث شود. بحمدالله اکنون تنها ۶۷ هزار واحد مسکن مهر در دست اجراست و باقی به استثنای آن‌ها که پرونده در دادگاه دارند، تمام شده است. حداکثر تا پایان مهر، ۲۰ استان اختتامیه مسکن مهر خواهند داشت.

وی ادامه داد: در دولت نهم و دهم جمعا برای احداث ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر برنامه‌ریزی شد که ۷۸۰ هزار واحد تا پایان دولت دهم تکمیل شد. یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد تا تا امروز در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به اتمام رسیده و واگذار شده است. باقی این واحدها نیز انشاااله تا پایان سال در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و گفت: برای طرح اقدام ملی مسکن، در تمام کشور زمین‌ها تخصیص داده شده، کارگزارها انتخاب شده‌اند و پروژه ها آغاز شده است.

وی افزود: انشاالله از همین ماه پروژه‌های مسکن ملی که در استان‌ها پیشتاز بودند را به مردم واگذار خواهیم کرد. بقیه افرادی که ثبت نام کردند یا در شهرهای کوچک برای احداث گروهی زمین در اختیار می‌گیرند، یا در پروژه‌هایی که به صورت مجموعه‌سازی است، به پروژه معرفی می شوند.

اسلامی به بیان اینکه هنگام ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن، با توجه به تقاضایی که وجود داشت و التهاب بازار مسکن، سامانه باز گذاشته شد تا که هرآنکه متقاضی است ثبت نام کند، گفت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به صورت پیامکی و ثبت در سامانه در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند. بعد از انجام غربالگری، تا امروز حدود ۴۳۰ هزار نفر واجد شرایط هستند و برای این عده زمین پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌هایی با نیروهای مسلح، وزارت آموزش و پرورش، وزارت رفاه، و سایر وزارتخانه‌ها امضا شده است. این مجموعه‌ها نیز یا خود زمین در اختیار دارند و یا با استفاده از منابع یارانه‌ای به جامعه تحت پوشش خود برای احداث مسکن کمک می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش برای احداث مسکن فرهنگیان گفت: از ۱۷۰ هزار نامی که وزارت آموزش و پرورش در اختیار ما قرار داد، ۷۵ هزار نفر شاغل یا بازنشسته فاقد مسکن بودند که تاکنون احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی برای این افراد آغاز شده است.

اسلامی با بیان اینکه نهضت خانه‌سازی در کشور شکل گرفته و در حال شتاب‌گیری است، افزود: وام مسکن برای سازندگان افزایش یافته است. نکته مهم این است که سازنده بتواند وام در اختیار گرفته وپروژه را احداث کند. چراکه اعطای وام مسکن به خریدار تورم‌زا است و مسئولان اقتصادی ما به درستی این را تشخیص دادند.

وی ادامه داد: اکنون بانک ۸۰ درصد قیمت تمام شده پروژه را به سازنده وام می‌دهد. این وام تقسیم سرانه شده و به خریداران واگذار می شود تا در قالب قرارداد خرید اقساطی این وام را تسویه کنند.

وزیر راه و شهرسازی سپس به موضوع تکمیل پرونده متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن پرداخت و گفت: تا دیشب حدود ۲۰ هزار نفر پرونده خود را تکمیل کرده‌اند. در این روند کل فرایند تشیکل پرونده، افتتاح حساب و واریز وجه به حساب الکتریکی انجام شد. در واقع می‌توان گفت که کرونا باعث شد که دولت الکترونیک با شتاب بیشتری در خدمت جامعه و کشور قرار بگیرد.

وی ادامه داد:  مهلت تکمیل پرونده برای طرح اقدام ملی مسکن تا ۲۵ مرداد است و این مهلتی است که متقاضیان می‌توانند اثبات کنند که متقاضی مسکن هستند. بنابراین از مردم خواهش می‌کنم که هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل پرونده و واریز آورده خود اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز