خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

بانک کونلون چین با ایران همکاری نمی‌کند/ لیست جدید FATF مشکلات را افزایش داد

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۹۷۹

عضو اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: بیشترین مشکل مربوط به کالاهای اساسی است که از چین و بعضا روسیه وارد می‌شود، چین بابت تحریم کشتیرانی و نقل و انتقال پول بهانه آورده و همکاری نمی‌کند.

علی شریعتی با اشاره به عدم تصویب FATF و تاثیر آن بر عدم بازگشت ارز صادراتی به خبرنگار ایلنا گفت: لیست جدید FATF قطعا مشکلات جدیدی را بوجود آورده، حتی با کشورهای همسایه و اطراف هم به خاطر تحریم به مشکل برخوردیم.

وی افزود: البته بیشترین مشکل مربوط به کالاهای اساسی است که از چین و بعضا روسیه وارد می‌شود، چین بابت تحریم کشتیرانی و نقل و انتقال پول بهانه آورده و همکاری نمی‌کند.

این عضو اتاق بازرگانی تصریح کرد: در دور جدید تحریم علیه ایران بانک کونلون چین با ما همکاری نمی‌کند.

وی اظهار داشت: علیرغم اینکه چین و روسیه خودشان در تحریم هستند اما با ملاحظات بسیاری با ما کار می‌کنند.

شریعتی در ادامه تاکید کرد: وضعیت و چرایی عدم بازگشت 27 میلیارد دلار ارز به کشور باید به صورت جدول مقاصد و میزان صادرت مشخص و آنالیز شود، زیرا عمده عدم بازگشت مربوط به صنایع پتروشیمی و فولادی است که بیشتر دست اندرکاران آن غیرخصوصی هستند.

وی یادآور شد: در هر حال بسیاری از صادرات با ارقام پایین و آنچه به کشورهای همسایه صادر شده، چندان بانک محور نبوده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز