خبرگزاری کار ایران

خرید و فروش حواله ارز در فضای مجازی ممنوع شد

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۶۸۲

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصادیق محتوای مجرمانه مرتبط با قاچاق کالا و ارز در فضای مجازی را تعیین و در درگاه اینترنتی این کارگروه به نشانی www.internet.ir قرار داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در فضای مجازی، مصادیق محتوای مجرمانه مرتبط با قاچاق کالا و ارز در فضای مجازی را تعیین و در بند «ک» از فهرست مصادیق محتوای مجرمانه در فضای مجازی در درگاه اینترنتی این کارگروه به نشانی www.internet.ir قرار داد.

این مصادیق طی فرآیندهای فنی و کارشناسی از سوی کمیته رصد و پایش قاچاق کالا و ارز در فضای مجازی ذیل قرارگاه مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه تهیه و به کارگروه تعیین مصادیق محتوای در فضای مجازی پیشنهاد شده بود.

این کارگروه در جلسه ۱۱۹ مورخ ۳۰ /۴ /۹۹ به ریاست دادستانی کل کشور مصادیق محتوای مجرمانه مرتبط با قاچاق کالا و ارز در فضای مجازی را تصویب و طی مکاتبه شماره ۱۴۰ /۱۳۹۹ /۲۲۲۵۸ /۹۰۰۰ مورخ ۶ /۵ /۹۹ ابلاغ کرد.

بند «ک» از فهرست مصادیق محتوای مجرمانه با عنوان محتوای مجرمانه مرتبط با قاچاق کالا و ارز بدین شرح است:

۱. هرگونه عرضه، تبلیغ، ترویج، خرید و یا فروش کالا و یا ارز موضوع قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز(ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، آئین نامه اجرایی شناسه کالا و رهگیری کالا موضوع ماده ۱۳، ماده ۱۸، تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دستورالعمل‌های ذیل تبصره ۴ ماده ۱۸ ، ماده ۱۸ مکرر، ماده ۲۲ ، ماده ۲۵، ماده ۲۶ و ماده ۲۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز)

۲. هرگونه عرضه، خرید، فروش و یا حواله ارز در فضای مجازی(بند خ ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تبصره ماده ۲۸ دستورالعمل تأسیس، فعالیت ، نظارت بر صرافی‌ها مصوب ۱۳۹۳ شورای پول و اعتبار)

در همین رابطه معاونت امور مقابله و هماهنگی حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز طی مکاتبه‌ای با دبیرخانه کمیسیون‌های برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان‌های سراسر کشور، رصد و انعکاس این مصادیق در فضای مجازی اعم از درگاه‌های اینترنتی، اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی به دبیرخانه قرارگاه مرکزی مقابله با قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه مستقر در دفتر هماهنگی امور مقابله و رصد جریان مالی قاچاق این معاونت را خواستار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز