خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تولید ۳۰ هزار تن چای خشک در کشور/ می‌توانیم پاسخگوی ۵۰ درصد نیاز داخل باشیم

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۵۴۸

رئیس سازمان چای با بیان اینکه ۵۰ درصد نیاز کشور را می‌توان از تولید داخل تامین کرد، گفت: تا این تاریخ ۸۰ هزار تن برگ سبز چای خریداری شده و ۱۸ هزار تن هم چای خشک تولید شده است.

حبیب جهانساز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به افزایش تولید چای اظهار داشت: طی چند سال اخیر سالانه 12 درصد افزایش تولید داریم و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 30 هزار تن چای خشک تولید شود.

وی قیمت هر کیلوگرم چای را درب کارخانه 35 تا 70 هزار تومان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 30 درصد نیاز کشور از تولید داخل تامین می‌شود که از این میزان 90 درصد در استان گیلان تولید می‌شود.

رئیس سازمان چای با بیان اینکه 50 درصد نیاز کشور را می‌توان از تولید داخل تامین کرد، تصریح کرد: تا این تاریخ 80 هزار تن برگ سبز چای خریداری شده و 18 هزار تن هم چای خشک تولید شده است.

وی با اشاره به وضعیت واردات و تاثیر آن بر تولید داخل گفت: تا چند سال قبل باغات دچار افول شده بودند، اما اکنون نرخ خرید تضمینی بالا رفته، کارخانجات نیز به سمت تولید چای کیفی رفته‌‌اند و طی 2 تا 3 سال اخیر وضعیت به مراتب بهتر شده است.

 جهانساز یادآور شد: اکنون چای تولید داخل به دلیل عدم سم‌پاشی باغات عاری از سموم و به لحاظ عطر و طعم قابل رقابت با چای خارجی است. بیش از 50 برند چای با بسته‌بندی مناسب بفروش می‌رسد و به صورت فله هم بنا به نیاز مشتری عرضه می‌شود.  

وی درباره تصمیم دولت مبنی بر ترخیص چای از بنادر و گمرکات بدون محدودیت و تاثیر آن بر تولید داخل گفت: ما به 60 تا 70 هزار تن چای نیاز داریم، طی 4 ماهه نخست سال 14 هزار تن وارد شده است، اگر واردات در حد معقول باشد آسیبی به تولید داخل وارد نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز