خبرگزاری کار ایران

سخنگوی گمرک ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

ترخیص حدود ۳ میلیون تلفن همراه از ابتدای سال/ برای ترخیص، محدودیت قیمتی نداشتیم

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۱۲۸

سخنگوی گمرک ایران اظهار داشت: گوشی تلفن همراه با هر قیمتی اگر مجوزهای مربوطه را اخذ و پروسه اداری را طی کند، وارد می‌‌شود و در این واردات نزدیک به 3 میلیونی، هر نوع با هر قیمتی وارد و ترخیص شده است.

سید روح‌الله لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به آخرین وضعیت واردات گوشی‌ همراه اظهار داشت: از ابتدای فروردین ماه  تا پایان تیر 2 میلیون و 926 هزار و 659 دستگاه گوشی تلفن همراه ترخیص شده‌ که ارزش این میزان واردات 460 میلیون و 457 هزار و 584 دلار است.   

وی با بیان اینکه حدود 197 هزار و 770 دستگاه گوشی تلفن همراه در جریان ترخیص است، ادامه داد: از این تعداد 81 هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در مرحله کارشناسی هستند و 117 هزار دستگاه هم در مرحله صندوق قرار دارند. اگر مشکلی وجود نداشته باشد به زودی این تعداد هم ترخیص می‌شوند.

سخنگوی گمرک ایران با تاکید بر اینکه هیچ محدودیت‌ و ممنوعیت برای واردات و ترخص گوشی‌های بالای 300 یورو وجود ندارد، اظهار داشت: گوشی تلفن همراه با هر قیمتی اگر مجوزهای مربوطه را اخذ و  پروسه اداری را طی کند، وارد می‌‌شود و در این واردات نزدیک به 3 میلیونی، هر نوع با هر قیمتی وارد و ترخیص شده است.

لطیفی تاکید کرد: برای ترخیص گوشی هیچ محدودیت مبنی بر سقف قیمتی به ما ابلاغ نشده‌است. ‌

وی با بیان اینکه تمام نزدیک به 3 میلیون گوشی وارد شده به صورت تجاری وارد شده‌اند، گفت: ورود گوشی تلفن همراه از طریق رویه‌های مسافری هم مجاز و قانونی است.

سخنگوی گمرک ایران ادامه داد: روزانه 30 هزار دستگاه گوشی تلفن همراه ترخیص می‌شود و روزی نبوده‌ است که ترخیص تلفن همراه نداشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز