خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل توانیر:

صرفه‌جویی ۵۵۰۰ مگاواتی مشترکان در مصرف برق گرم‌ترین روزهای سال

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۹۶۸

مدیرعامل توانیر در سیزدهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران و بهره برداری از 14 طرح حوزه آب و برق چهارمحال و بختیاری با قدردانی از همراهی مردم کشور در مدیریت مصرف برق گفت: این همراهی مردم از ابتدای امسال تاکنون منجر به صرفه‌جویی پنج هزار و 500 مگاواتی برق شده است.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "محمدحسن متولی زاده" روز چهارشنبه در آئین افتتاح طرح‌های چهارمحال و بختیاری افزود: این صرفه‌جویی به ارزش معادل 100 هزار میلیارد تومان است، چرا که برای تامین پنج هزار و 500 مگاوات برق باید یک نیروگاه بزرگ به این میزان ظرفیت در کشور ایجاد شود.

وی ادامه داد: این صرفه‌جویی هم از نگاه اقتصاد ملی و هم در حوزه اقتصاد خانوار، صنعت و کشاورزی حائز اهمیت است و امید است این همراهی تداوم یابد.

متولی زاده با بیان اینکه سال جاری تاکنون بدون خاموشی سپری شده است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی دقیق و تعامل خوب مشترکان باعث شده است تا امسال همانند سال گذشته خاموشی نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه 40 درصد از برق مصرفی کشور به وسایل سرمایشی فصل تابستان اختصاص دارد، اظهار داشت: از مردم تقاضا می‌شود برای عبور موفق از پیک مصرف فصل تابستان در مدیریت مصرف وسایل سرمایشی اهتمام ویژه‌ای به‌کار گیرند.

متولی زاده، در ادامه با اشاره به مدیریت مطلوب مصرف برق در چهارمحال و بختیاری، افزود: مصرف بیش از 97 درصد مشترکان زیر الگوی مصرف است که این یک الگو در کشور به شمار می‌رود.

وی به سیاست‌های تشویقی وزارت نیرو در خصوص مشترکان مصرف نیز اشاره کرد و گفت: این سیاست‌ها به‌ویژه در بخش کشاورزی بسیار موثر است و کشاورزان می‌توانند با مدیریت مصرف برق از مشوق‌های این حوزه بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه توسعه بخش انرژی در این استان بستر مناسبی برای جذب سرمایه گذار فراهم کرده است، گفت: امروز می‌توان به تمامی سرمایه‌گذاران اعلام کرد که در این استان از نظر تامین برق هیچ محدودیتی وجود ندارد.

در این آیین به طور همزمان 14 طرح حوزه برق و آب این استان با سرمایه گذاری 337 میلیارد تومان افتتاح شد.

بهره برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر لردگان، برق‌رسانی به پنج روستا، بهینه سازی شبکه وتبدیل سیم به کابل خود نگهدار، توسعه شبکه فشار متوسط و افزایش نقاط مانور، افزایش ظرفیت پست‌های توزیع، توسعه شبکه فشار ضعیف و تامین برق متقاضیان، توسعه شبکه روشنایی شهری و روستایی، نصب کنتورهای هوشمند در جهت ارتباط دوسویه و احداث نیروگاه مقیاس کوچک گازی از جمله این طرح‌ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز