خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی ۲۹ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید گندم در سال ۹۹

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۸۷۶

معاون برنامه‌ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران به افزایش 9 درصدی خرید تضمینی گندم در کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون 6 میلیون و 800 هزار تن گندم از کشاورزان 31 استان خریداری شده و برنامه‌ریزی برای خرید حداکثری 11 میلیون تن انجام شده است.

به گزارش ایلنا، قدرت حیدری افزود: اعتبار و نقدینگی لازم برای پرداخت پول گندم‌کاران با تلاش دولت و مسئولین تأمین می‌شود و تا این مقطع از خرید، 13 هزار و 400 میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز شده است .

وی گفت: کشاورزانی که تا 23 تیرماه گندم به مراکز خرید تحویل داده‌اند، پول گندم خود را دریافت کرده‌اند.

حیدری با اشاره به خرید 6 میلیون و 300 هزار تن گندم در همین زمان در سال گذشته، دلایل افزایش 9 درصدی خرید را بارندگی‌های خوب در کشور دانست و گفت: در استان‌های گلستان و فارس این افزایش قابل توجه است.

وی نرخ خرید تضمینی گندم در سال جاری را 2500 تومان به ازای هر کیلوگرم اعلام کرد که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجه 47 درصدی داشته و با مشوق‌ها برای خرید گندم با کیفیت به طور متوسط، 2530 تومان پرداخت می‌شود و گندم‌کاران از این نرخ رضایت دارند.

معاون برنامه‌ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران در خصوص تأمین نقدینگی گندم گفت: دولت برای خرید گندم و پرداخت پول گندم‌کاران، 29 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته که 12 هزار و 100 میلیارد تومان از محل قانون بودجه، 11 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی و مابقی از محل منابع شرکت بازرگانی دولتی ایران و فروش کالاها تأمین می‌شود.

وی گفت: 261 هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا نیز توسط این شرکت با قیمت تضمینی هرکیلوگرم 4660 تومان خریداری شده که از کل 1170 میلیارد تومان پول آن 1150 میلیارد تومان از محل منابع داخلی شرکت به کلزاکاران پرداخت شده است.

معاون برنامه‌ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران میزان موجودی کالاهای اساسی و توزیع آن را در کشور مطلوب اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز