خبرگزاری کار ایران

مدرس خیابانی؛

فردا پنج طرح بزرگ صنعتی افتتاح می‌شود/ ۹۵۰۰ واحد تولیدی تعطیل هستند

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۸۶۴

سرپرست وزارت صمت اظهار داشت: از ۴۵ هزار واحد صنعتی ۹۵۰۰ واحد تعطیل هستند که بنا داریم ۱۵۰۰ واحد را احیا کنیم. تاکنون ۳۸۰ واحد غیرفعال طی چهار ماه به چرخه تولید بازگشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا حسین مدرس خیابانی در حاشیه جلسه هیات دولت امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از چهار مسیر برنامه جهش تولید در وزارت صمت را پیگیری می‌کنیم، اظهار داشت: اولین مسیر، استفاده از ظرفیت‌های خالی است که طبیعی است به افزایش تولید منجر می‌شود.

وی دومین مسیر در راستای اجرایی شدن اهداف جهش تولید را اتمام طرح‌های نیمه تمام برشمرد و افزود: در حال حاضر ۱۳ هزار طرح بالای ۶۰ درصد داریم که در همین رابطه فردا پنج طرح بزرگ صنعتی به ارزش ۵۶۰۰ میلیارد تومان در استان‌های خوزستان و فارس با حضور رییس جمهور به افتتاح می‌رسد.

سرپرست وزارت صمت خاطرنشان کرد: به طور کلی در قالب طرح‌های هفتگی ۲۰۰ طرح افتتاح خواهد شد.

وی راه‌اندازی واحدهای غیرفعال را از دیگر برنامه‌های تحقق اهداف جهش تولید عنوان کرد و گفت: از ۴۵ هزار واحد صنعتی ۹۵۰۰ واحد تعطیل هستند که بنا داریم ۱۵۰۰ واحد را احیا کنیم. تاکنون ۳۸۰ واحد غیرفعال طی چهار ماه به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی ادامه داد: همچنین از ۱۱ هزار واحد معدنی ۴۴۰۰ واحد تعطیل هستند که ۱۰۲۰ معدن کوچک احیا خواهد شد و طی چهار ماه گذشته ۱۴۰ واحد فعال شده‌اند.

وی یادآور شد: برای سرعت بخشیدن به پروژه‌های معدنی بخش عمده کار به شورای عالی معادن استان‌ها واگذار شده است.

وی چهارمین مسیر در راستای دستیابی به اهداف جهش تولید را دستیابی به فناوری‌های نوین عنوان کرد و افزود: از این طریق نیز ارتقای توان تولید در کشور محقق خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز