خبرگزاری کار ایران

اعطای گواهینامه صلاحیت به ۴۵ فرمانده صحنه صنعت نفت

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۴۹۴

مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت با اشاره به غربالگری و ارزیابی بالغ بر ۲۲۸ نفر که در فراخوان فرآیند ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای فرماندهان صحنه صنعت نفت شرکت کرده بودند، اعلام کرد: از این میان، در مرحله نخست ۱۱۰ نفر به مرحله بعد راه یافتند و در پایان، ۴۵ نفر توانستند موفق به دریافت این گواهینامه شوند.

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، علی بیاتی امروز (دوشنبه، ششم مردادماه) در آیین اعطای گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای فرماندهان صحنه صنعت نفت که با حضور وزیر نفت برگزار شد، گفت: مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت در راستای ماموریت خود مبنی بر ارائه گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای، به حرفه اچ‌اس‌یی پرداخته است و در این حرفه، ارزیابی و شناسایی فرماندهان صحنه حوادث صنعت نفت و همچنین ارزیابی و شناسایی سرپرستان و رؤسای اچ‌اس‌یی وزارت نفت در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی، سرپرستان و رؤسای اچ‌اس‌یی دوره‌های آموزشی و توسعه را گذرانده‌اند و در حال نهایی‌ کردن گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای آنان هستیم، فرماندهان صحنه نیز امروز گواهینامه‌های صلاحیت حرفه‌ای سطح ۳ خود را دریافت خواهند کرد.

بیاتی گفت: با توجه به اهمیت مواجهه درست با حوادث احتمالی در واحدهای عملیاتی و تولیدی صنعت نفت، بحث تربیت فرماندهان صحنه صنعت نفت از سوی شورای معاونان وزارت نفت به مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت ارجاع و اقدامات لازم به این منظور در این مرکز آغاز شد.

وی با اشاره به احصای معیارها و شایستگی‌های مورد نیاز و بررسی الگوهای بین‌المللی به این منظور، ادامه داد: پس از سه ماه مطالعه و بررسی و صحبت با متخصصان و خبره‌های ملی و بین‌المللی، پروفایل شایستگی برای این حرفه احصا شد که در بخش شایستگی‌های رفتاری، می‌توان به مواردی مانند رهبری، غلبه بر استرس، غلبه بر خستگی و... اشاره کرد.

بیاتی بررسی مهارت‌های رایانه، زبان انگلیسی، هوش و سلامت روان را هم مورد اشاره قرار داد و افزود: در مسیر آموزش و توسعه، از همکاری GESIP فرانسه و ارائه آموزش‌های عملیاتی این مرکز برای فرماندهان صحنه استفاده کردیم.

وی یادآور شد: عملکرد فرماندهان صحنه ارزیابی خواهد شد و در صورت مثبت بودن نتایج ارزیابی، گواهینامه آنان همچنان اعتبار خواهد داشت، همچنین امکان ارتقا به‌منظور دریافت گواهینامه‌های سطح یک و دو نیز وجود دارد.

بیاتی گفت: از دکتر دیانت و دکتر مینو (مدیران پیشین مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت) که در پیشبرد اهداف این مرکز نقش اصلی را ایفا کرده‌اند سپاسگزاری می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز