خبرگزاری کار ایران

بالا رفتن مصرف ۱۹ استان و ۵ کلانشهر در گرمترین روزهای سال/ کولرها را در گرمای هوا چگونه تنظیم کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۸۲۳

امروز 14 استان و 3 کلانشهر در منطقه قرمز و 5 منطقه و دو کلانشهر در منطقه زرد نقشه مصرف برق قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا از توانیر، هم اکنون 14 استان خراسان رضوی، سمنان، یزد، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی ،همدان، قزوین، کرمانشاه، زنجان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و کلانشهرهای مشهد، شیراز و اصفهان درمنطقه قرمز نقشه مصرف برق قرار گرفته اند.

مشترکان  در مناطق یاد شده می توانند با کاهش تنها  10 درصدی مصرف برق خود، به وضعیت سبز مصرف بازگشته و  امکان بهره مندی همه مردم به ویژه هموطنان ساکن در مناطق جنوبی از برق را که در حال حاضر با گرمای شدیدی روبه رو هستند و نیاز به مداومی به استفاده از وسایل خنک کننده دارند، فراهم کنند.

به این منظور رعایت نکات ساده مدیریت مصرفی مانند تنظیم کولرهای گازی روی دمای 24 درجه و استفاده از دور کندکولرهای آبی در ساعت های گرم روز که به صورت فوری نیز قابل اجراست،  می تواند در پیوستن مناطق قرمز به سبز و برخورداری از برق پایدار  تاثیربسزایی داشته باشد.

همچنین نقشه برق امروز تا ساعت 12 ظهر نشانگر آن است که استان های خراسان جنوبی ، هرمزگان، منطقه شمال کرمانلرستان و البرز کلانشهرهای تهران و اهواز در منطقه  زرد مصرف قرار دارند.

برپایه این گزارش  هموطنان ساکن در این مناطق  نیز می توانند تنها با کاهش 5 درصدی مصرف برق خود، در بازگشت به وضعیت سبز تاثیری فوری داشته باشند.

عدم استفاده از وسایل پرمصرف مانند ماشینهای لباسشویی و ظرفشویی ،اتو و جاروبرقی در ساعات پیک شبکه از دیگر راهکارهای کاهش مصرف برق به شمار می رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز