خبرگزاری کار ایران

تسهیل فرایند پرداخت تسهیلات صادراتی با "سپیدار"

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۴۱۴

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: با تدوین دستورالعمل مربوطه، سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی تجارت خارجی نسبت به ایجاد و راه‌اندازی سامانه پردازش یکپارچه درخواست‌های اعتبارات ریالی صندوق توسعه ملی موسوم به "سپیدار" اقدام کرد.

به گزارش ایلنا، احسان قمری در خصوص این سامانه بیان کرد: بر اساس ماده ۳ بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۱۳۹۸ مقرر شده است کارگروهی متشکل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان توسعه تجارت ایران، صندوق توسعه ملی، بانک توسعه صادرات ایران، صندوق ضمانت صادرات ایران و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ساز و کار استفاده از منابع ریالی و ارزی مندرج در مواد ۱و ۲ بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۹۸ را طراحی کنند.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: بر این اساس با تدوین دستورالعمل مربوطه، سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی تجارت خارجی نسبت به ایجاد و راه‌اندازی سامانه پردازش یکپارچه درخواست‌های اعتبارات ریالی صندوق توسعه ملی موسوم به "سپیدار" اقدام کرد.

قمری بیان داشت: بر این اساس تمامی صادرکنندگان متقاضی دریافت اعتبارات از محل منابع صندوق توسعه ملی که با نرخ‌های ترجیحی پرداخت می‌شود، می‌توانند با مراجعه به وب سایت سازمان توسعه تجارت ایران به آدرس www. Tpo.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

وی افزود: این سامانه به صورت خودکار نسبت به پردازش اطلاعات اقدام و درخواست‌های وارده را به بانک‌های عامل جهت پرداخت تسهیلات ارسال می‌کند.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران ارتباط سامانه‌ای با بانک‌های عامل را از مهم‌ترین مزیت‌های سامانه"سپیدار" اعلام کرد و گفت: صادرکنندگان می‌توانند یکی از بانک‌های پارسیان، توسعه صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون، صادرات و بانک مشترک ایران و ونزوئلا انتخاب کنند تا پس از احراز اهلیت صادراتی آنها بر اساس شاخص‌های موجود، در خصوص معرفی صادرکنندگان در اسرع وقت اقدام شود.

قمری اظهار داشت: پرداخت تسهیلات سال 1398 از محل منابع صندوق توسعه ملی با همکاری معاونت طرح  برنامه وزارت صمت و استفاده از بستر سامانه بهین یاب انجام شده و پس از ثبت درخواست ها در سامانه سپیدار و دریافت tpo code نسبت به ارجاع موارد از طریق سامانه بهین یاب به بانک های عامل اقدام خواهد شد.

به گفته قمری صادرکنندگان لازم است ابتدا به سامانه مراجعه کنند و بانک‌ها مجاز به تشکیل پرونده قبل از احراز هویت از سوی سازمان توسعه تجارت ایران نیستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز