خبرگزاری کار ایران

پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان یارانه آرد و نان در کشور/ توزیع بیش از ۱۵۰ هزار تن شکر با قیمت مصوب

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۴۶۴

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در همدان گفت: ۲۲ هزار میلیارد تومان سالانه دولت یارانه آرد و نان پرداخت می کند تا مردم نان ارزان در دسترس داشته باشند.

به گزارش ایلنا، یزدان سیف تصریح کرد: دولت محدودیتی برای نان مردم ندارد، اما باید صیانت شود و آرد یارانه دار در مسیر درست مصرف شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از توزیع ۱۵۰ هزارتن شکر خبر داد و گفت: به تازگی این میزان با نرخ ۶۳۰۰ تومان برای خانوار و ۶۷۰۰ تومان برای صنف و صنعت توزیع شد.

سیف اضافه کرد: از اسفند ۳۰۰ هزارتن روغن و ۲۵۰ هزارتن برنج از طریق شرکت بازرگانی دولتی در سطح کشور توزیع شده است.

وی با بیان اینکه ذخایر کشور در زمینه کالاهای اساسی کافی است، افزود: کمبودی وجود ندارد و مردم عجله ای برای خرید ندارند و این نشانه آرامش در بازار است‌.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با تدبیر ویژه دولت برای شتاب گرفتن پرداخت بهای گندم تا امروز ۱۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان کشور پرداخت شده و این روند ادامه دارد.

سیف اظهار کرد: تا امروز ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم در سراسر کشور از کشاورزان به صورت قیمت تضمینی خریداری شده است.

وی تصریح کرد: خرید گندم تا امروز رشد ۹ درصدی در مقایسه با سال قبل دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در زمینه تولید گندم وضعیت خوبی در کشور داریم و فراوانی این محصول در همه استانها دیده می شود.

سیف افزود: از اسفند سال ۹۶ تشویق به خرید کالاهای اساسی وجود داشت اما با گذشت دو سال و اندی نه تنها قحطی ندیدیم بلکه تجربه فراوانی را در دوران کرونا کسب کردیم که در دنیا کم نظیر بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز