خبرگزاری کار ایران

۱۱ استان در مصرف برق قرمز شدند

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۱۴۲

انتشار نقشه مصرف برق امروز 31 تیرماه کشور نشان داد که هم اکنون 11 استان در محدوده قرمز و 8 استان و 4 کلانشهر در محدوده زرد قرار دارند.

به گزارش ایلنا از توانیر، بررسی نقشه  مصرف برق امروز 30تیر  حاکی از آن است که  در حال  حاضر استان های سمنان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس، بوشهر، هرمزگان، همدان، کرمانشاه، اردبیل و آذربایجان های شرقی و غربی در محدوده قرمز مصرف برق  قرار دارند.

هموطنان ساکن در مناطق یاد شده می توانند با کاهش تنها  10 درصدی مصرف برق خود، به وضعیت سبز مصرف بازگشته و  امکان بهره مندی همه مردم به ویژه هموطنان ساکن در مناطق جنوبی از برق را که در حال حاضر با گرمای شدیدی روبه رو هستند و نیاز به مداومی به استفاده از وسایل خنک کننده دارند، فراهم کنند.

همچنین این گزارش حاکی از آن است که استان های خراسان رضوی،  یزد، مازندران،  گیلان، زنجان، قزوین، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد و کلانشهرهای مشهد، اصفهان، اهواز و تهران بزرگ در محدوده زرد مصرفی قرار دارند.

برپایه این گزارش  هموطنان ساکن در این مناطق  نیز می توانند تنها با کاهش 5 درصدی مصرف برق خود، در بازگشت به وضعیت سبز تاثیری فوری داشته باشند.

این گزارش حاکی از آن است که همه هموطنان با تنظیم درجه کولرهای گازی روی عدد 24 و استفاده از دور کند در کولرهای آبی است می توانند در کاهش مصرف برق و کمک به کاهش هزینه قبض  خود تاثیربسزایی داشته باشند.

همچنین  عدم استفاده از وسایل پرمصرف مانند ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی ،اتو و جاروبرقی در ساعات پیک شبکه از دیگر راهکارهای کاهش مصرف برق به شمار می رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز