خبرگزاری کار ایران

حرکت مصرف برق روی لبه مرز/ رکوردشکنی پیاپی مصرف

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۶۸۲

رکورد مصرف برق برای دومین روز متوالی با افزایش دمای هوا، شکسته شد.

به گزارش ایلنا از توانیر؛ رکورد پیک مصرف برق روز  گذشته با وجود اجرای همه برنامه های مدیریت بار، دوباره شکست و به 58252 مگاوات رسید.

براساس این گزارش، در حالی که بیشترین میزان لحظه ای مصرف برق ثبت شده در سال گذشته  57681 مگاوات بود، روز گذشته  (29 تیرماه جاری)  به 58252 مگاوات رسید که تاکنون نسبت به پیک سال گذشته  نزدیک به یک درصد (571 مگاوات ) افزایش نشان می دهد.

خاطرنشان می سازد سال 98 نیز پیک مصرف برق درتاریخ 31 تیرماه به ثبت رسید و با توجه به پیش بینی ها درخصوص گرمتر شدن هوا درهفته جاری، احتمال آنکه بیشترین میزان مصرف برق در همین روزها دوباره به ثبت برسد، بسیار است . با این حال در صورتی که مشترکان با بکاربستن راهکارهای ساده و بی هزینه مدیریت مصرفی، با صنعت برق همکاری کنند، می توان شرایط پیش رو را مدیریت  و از آن با موفقیت عبور کرد.

این گزارش حاکی از آن است که همه هموطنان با تنظیم درجه کولرهای گازی روی عدد 24 و استفاده از دور کند در کولرهای آبی است می توانند در کاهش مصرف برق، پایدار ماندن و جلوگیری از  بروز مشکلات احتمالی در شبکه و کمک به کاهش هزینه قبض  خود تاثیربسزایی داشته باشند.

همچنین  عدم استفاده از وسایل پرمصرف مانند ماشینهای لباسشویی و ظرفشویی ،اتو و جاروبرقی در ساعات پیک شبکه از دیگر راهکارهای کاهش مصرف برق به شمار می رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز