خبرگزاری کار ایران

اگر سال 93 با چین قطع همکاری نمی‌شد امروز باید قرارداد را به نفع آنها تعدیل می‌کردیم

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۵۰۱

مدیر عامل شرکت متن گفت: آزادگان نماد توسعه بالادست نفت محسوب می‌شود، حجم عظیمی از ذخایر در این میدان است و تکمیل این میدان درآمد زیادی برای کشور حاصل می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایرج دهقانی در مراسم قراردادهای تکمیل توسعه میدان آزادگان جنوبی و احداث واحد فرآورش مرکزی (CTEP) بین شرکت متن و پتروپارس اظهار داشت: آزادگان نماد توسعه بالادست نفت محسوب می‌شود، حجم عظیمی از ذخایر در این میدان است و تکمیل این میدان درآمد زیادی برای کشور حاصل می‌کند.

وی افزود: این میدان طی ۲ دهه فراز و نشیب زیادی داشته است، در سال ۹۳ به علت تعلل ۴ تا ۵ ساله طرف خارجی وزارت نفت تصمیم گرفت با توقف فعالیت شرکت چینی کار را از طریق شرکت‌های داخلی پیش ببرد، که البته شاید به همین دلیل مورد نقد محافل سیاسی قرار گرفته باشد.

مدیر عامل شرکت متن گفت: در غرب کارون به سمت شمال مخزن سروکی و بازدهی بالایی دارد، در کل عمده مخزن سروکی، فشار پایین و ریسک حفاری بالاست.

وی تاکید کرد؛ اگر در سال ۹۳ با چین قطع همکاری نمی کردیم ، هنوز در حال مذاکره نهایی بودیم و یا قرارداد را به نفع چین تعدیل می‌کردیم، بنابراین اقدام هوشمندانه بود.

دهقانی با اشاره به اینکه در سال ۸۸ سه قرارداد با چینی ها برای توسعه میادین غرب کارون امضا شد، افزود: بعد از گذشت پنج سال در سال ۹۳، چینی ها عملکرد خوبی در یاران و یادآوران ثبت کردند، اما در آزادگان جنوبی موفق نبودند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۵ حلقه چاه تولیدی در این میدان حفاری شده است، افزود: از محل این افزایش تولید ۴۵ میلیون بشکه نفت و درآمد ۲.۸ میلیارد دلار درآمد جدید برای کشور ایجاد شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت افزود: چنانچه کاهش تکلیفی تولید سال گذشته به دلیل تحریم نبود، این اعداد افزایش داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز