خبرگزاری کار ایران

اتخاذ تمهیداتی برای تسریع در تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع با همکاری بانک مرکزی

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۹۶۳

معاون امور صنایع وزارت صمت در نشست مشترک با نمایندگانی از تشکل های تخصصی صنعت لوازم خانگی از اتخاذ تمهیداتی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز این صنعت با همکاری بانک مرکزی و گمرک خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی صادقی نیارکی در این نشست با تشریح سیاست های اقتصادی کشور از کاهش اتکاء اقتصاد به درآمد نفتی خبرداد و گفت: اقتصاد جهانی با شرایط پیچیده ای دست به گریبان است و در چنین شرایطی شیوع بیماری کرونا بیش از هرچیز اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرارداده است.

معاون امور صنایع وزارت صمت با نگاهی به وضعیت اقتصادی ایران و وجود محدودیت بین المللی خاطرنشان کرد: در چنین شرایط پیچیده ای حضور دولت ها در اقتصاد و صنعت امر ممدوحی است چرا که اقتصاد جهانی در حال کوچک شدن است و در همه اقتصاد ها دولت ها به کمک صنعتگران می آیند.

به گفته صادقی نیارکی مداخله دولت در اقتصاد برای بسترسازی جهت تنظیم فرایند تولید در حلقه های مختلف صنعتی، تکمیل زنجیره های ارزش، افزایش ارزش افزوده صنایع و... بوده و سعی ما برای این است با تنظیم و مدیریت عرضه و تقاضا در صنایع پیشران نظیر لوازم خانگی بتوانیم موانع پیش روی زنجیره های صنعتی را هموار نماییم.

وی با اشاره به اداره کشور بدون تکیه بر درآمد نفتی، افزود: اقتصاد کشور متاثر از محدودیت های ناعادلانه بین المللی و بیماری کرونا با شرایط خاصی روبه رو است و همه نظام در تلاش است تا در سال جهش تولید خدشه ای به صنایع کشور وارد نشود.

صادقی نیارکی ابراز امیدواری کرد؛ با همکاری و همراهی صنعتگران کشور‌مان و بهبود شرایط اقتصادی کشور از این مرحله بحرانی با سربلندی عبور خواهیم کرد.

گفتنی است، در این نشست نمایندگان انجمن صنایع لوازم خانگی با تشریح مشکلات پیش روی این صنعت خواستار اتخاذ تمهیداتی برای تسریع در تخصیص ارز مود نیاز این صنایع شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز