خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تشریح شد:

روزشمار نسل پنجم اینترنت/ آیا چالش جدید در راه است؟

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۸۲۸

در حال حاضر عمده گوشی‌های موجود در بازار برای ساپورت 4G طراحی شده و سرعت بالاتر را ساپورت نمی‌کند. قطعا کاربران نیاز به آپدیت سخت‌افزاری گوشی‌ها دارند، بنابراین این اینترنت فعلا در اختیار گوشی‌های گران قیمت خواهد بود.

به گزارش ایلنا، روزشمار بهره‌برداری از نسل پنجم اینترنت در کشور آغاز شده، شبکه‌ای که نه تنها حجم دیتا را چندین برابر می‌کند، بلکه سرعت انتقال دیتاها را نیز افزایش می‌دهد. به گفته کارشناسان تأخیر اینترنتG5  کمتر از یک میلی‌ثانیه خواهد بود و امکان استفاده از طیف پهن 30 تا 300 گیگاهرتز را در اختیار می‌گذارد.

 سازمان GSMA یا سیستم جهانی برای ارتباطات تلفن همراه (Global System for Mobile Communications) در گزارش خود، تعداد اتصالات 5G را تا سال 2025 حدود 1.4 میلیارد در کل جهان پیش‌بینی کرده است.

محمدجواد آذری جهرمی طی سه هفت‍ه‌ گذشته از نصب نسل پنجم اینترنت در 5 نقطه تهران تا شهریور ماه خبر داده بود، فضایی جدید از اینترنت در ایران که شاید با توجه به شرایط جدید کشور و البته دنیا یک الزام و مورد مطالبه کسب و کارها باشد. 

در مورد چرایی لزوم حرکت به سمت نسلی نو در حوزه اینترنت و اینکه آیا بسترهای ورود به آن فراهم است یا خیر؟ سعید امینیان به ایلنا گفت: مهمترین دلیل حرکت به سمت اینترنت 5G، سرعت بالای انتقال داده برای کاربران است و در حوزه‌های مختلف مخصوصا اینترنت اشیاء، بخش کشاورزی و صنعتی کاربرد دارد و ضرورت است که از آن استفاده کنیم.

وی افزود: در حال حاضر عمده گوشی‌های موجود در بازار برای ساپورت 4G طراحی شده و سرعت بالاتر را ساپورت نمی‌کند. قطعا کاربران نیاز به آپدیت سخت‌افزاری گوشی‌ها دارند، بنابراین این اینترنت فعلا در اختیار گوشی‌های گران قیمت خواهد بود.

این کارشناس فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: نباید انتظار داشته باشیم که با راه‌اندازی 5G به صورت فراگیر استفاده شود، طبیعتا تا وقتی که گوشی‌های جدید و با امکان استفاده از سرعت بالاتر وارد ایران شود زمان می‌برد، ضمن اینکه به دلیل محدودیت‌هایی که بعضا به لحاظ تحریم وجود دارد جلوی ورود تکنولوژی‌های جدید گرفته می‌شود. بستر اینترنت 5G در کشور ما به سختی فراهم است، کار بکندی پیش می‌رود و کشورهایی را که امکان واردات داریم، محدود می‌کنند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر فقط ما استفاده‌کننده از این اینترنت هستیم ولی در طول زمان مثل سایر شبکه‌های مخابراتی مهم است که بتوانیم آن را بومی‌سازی کرده و تکنولوژی را در داخل کشور داشته باشیم.

امینیان با بیان اینکه با ورود این تکنولوژی بسترهای دورکاری و اینترت اشیاء خیلی سریع رشد می‌کند، تاکید کرد: شاید در حوزه کاربران عموم فرصت داشته باشیم اما در حوزه صنعت و تجاری ضرورت دارد که زودتر ورود کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز