خبرگزاری کار ایران

دبیر نظام صنفی کشاورزی کرمان:

در طراحی الگوی کشت از کشاورزان نظرخواهی شود/ نباید ۳ درصد برای ۹۷ درصد تصمیم بگیرند

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۴۱۹

دبیر نظام صنفی کشاورزی کرمان با انتقاد از بی‌توجهی به نظر کشاورزان در طراحی الگوی کشت، گفت: این موضوع یکی از دلایل نبود تقاضا برای محصولات کشاورزی است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، قاسم سالاری عنوان کرد: امسال نیز مانند سال‌های قبل شاهد بودیم که برخی از محصولات صیفی روی دست کشاورزان ماند. در کرمان کشاورزانی که گوجه و پیاز کاشته بودند با قیمت پایین این محصولات مواجه شدند، آنقدر که برداشت آنها به‌صرفه نبود و بسیاری از محصولات از بین رفت.

او ادامه داد: دلیل این اتفاق طراحی الگوی کشت بدون نظرخواهی از کشاورزان و نمایندگان تشکل‌های آنهاست. کشاورزی در ایران خصوصی است، اما کسانی که سه درصد در این بخش سهم دارند برای ۹۷ درصد تصمیم می‌گیرند که این موجب زیان و خسارت کشاورزان شده است.

سالاری با بیان اینکه دولت جای مداخله در اینکه کشاورز چه بکارد و چه نکارد، زمینه فروش محصولات را فراهم کند، تصریح کرد: سال‌هاست عنوان می‌شود که صادرات محصولات کشاورزی و فرآوری آنها می‌تواند جلو اتفاقاتی نظیر برداشت نکردن محصول به دلیل قیمت پایین را بگیرد، اما به این مهم بی‌توجهی می‌شود و مدام شاهد از بین رفتن محصولات هستیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز