خبرگزاری کار ایران

توزیع ۱۳۵ هزار تن شکر سفید با نرخ مصوب از محل ذخایر

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۱۸۹

با هدف تنظیم بازار شکر، ۱۳۵ هزار تن شکر سفید با نرخ مصوب در بازار توزیع خواهد شد.

به گزارش ایلنا از وزارت صمت، بنا بر تصمیم ستاد تنظیم بازار، قیمت عرضه شکر سفید از محل دخایر برای بخش خانوار برابر با ۶۳۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم درب کارخانه تعیین شده است و این نرخ برای مصارف صنف و صنعت نیز برابر با ۶۷۰۰ تومان تعیین و تصویب شده است.

تعیین نرخ تحویل به مصرف کننده در بسته های یک کیلوگرمی با رعایت سقف قیمت سازمان حمایت، در اختیار کارگروه تنظیم بازار استان‌‌ها است.

در همین خصوص، شرکت بازرگانی دولتی ایران مکلف است نسبت به توزیع ۱۳۵ هزار تن شکر با نرخ مصوب اقدام کند.

همچنین مقرر شده است، قیمت عرضه شکر وارداتی بخش خصوصی مطابق با ضوابط قیمت کالای وارداتی هیات تعیین و تثبیت قیمت، راسا توسط صاحب کالا احصا و پس از هماهنگی با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و درج در سامانه 124 لازم‌الاجرا خواهد بود.

کلیه فعالان اقتصادی زنجیره ارزش شکر مکلف به ثبت مقادیر واردات، تولید، توزیع، موجودی و قیمت سامانه در جامع تجارت داخلی و فروش کالا در شبکه توزیع و مصرف دارای مجوز مطابق برنامه زمانی ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و عدم اقدام در این خصوص به معنی عرضه خارج از شبکه و تخلف محسوب شده و دستگاه‌های نظارتی مکلف به برخورد با متخلفین هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز