خبرگزاری کار ایران

صادرات ایران به تایلند از مرز ۶۰۰ میلیون دلار عبور کرد

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۶۱۳

مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران گفت: میز کشوری تایلند در راستای توسعه روابط تجاری با این کشور و رفع موانع و مشکلات از طریق تعامل با سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی و همفکری تشکل‌های بخش خصوصی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از سازمان توسعه تجارت ایران، سیدرضا سیدآقازاده در این نشست با اشاره  به استفاده از ظرفیت بازار تایلند، به عنوان بازار هدف صادراتی مهم برای ایران، اظهار داشت: در سال ۱۳۹۸صادرات ایران به تایلند ۶۲۲ میلیارد دلار و واردات از این کشور نیز ۲۱۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

همچنین در این جلسه دبیر میز تایلند گزارشی از کمیسیون مشترک دو کشور و عملکرد دستگاه‌های دو طرف در این رابطه و ظرفیت‌های تایلند در بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری ارائه کرد.

در ادامۀ این نشست نیز نمایندگان سازمان استاندارد، سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، بانک مرکزی، وزارت گردشگری و میراث فرهنگی، شیلات، شرکت بازرگانی دولتی ایران، گمرک جمهوری اسلامی ایران، صدا و سیما، وزارت امور خارجه و ایدرو آخرین وضعیت روابط با تایلند را تشریح کردند.

گفتنی است، در جلسه میز کشوری تایلند مقرر شد برگزاری کمیته مشترک تجاری دو کشور در دستور کار قرار گیرد تا با استفاده از توانمندی‌های بخش خصوصی شاهد تحولات مثبت در رابطه با تایلند باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز