خبرگزاری کار ایران

زنگنه خبر داد؛

۴ سند تنظیم و تقدیم کمیسیون انرژی می‌شود/ برای آینده ریل‌گذاری می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۹۵۴

وزیر نفت اظهار داشت: ۴ سند بخش انرژی تقدیم کمیسیون انرژی می‌شود که این اسناد می‌تواند به عنوان ریل‌گذاری برای آینده کشور باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن زنگنه در مورد نتایج جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس با وی گفت: در این جلسه پایه خوبی برای همکاری موثر در بخش انرژی گذاشته شد. حساسیت‌هایی در کمیسیون انرژی وجود داشت که تلاش می‌کنیم آنها را برطرف کنیم حتی برخی از آنها نیاز به قانون ندارند بلکه با همدلی و حمایت سیاسی برطرف می‌شود، مثلا در پتروپالایشگاه‌ها دوستان از کارهای انجام شده استقبال کردند و قرار شد حمایت سیاسی شود.

وی ادامه داد: در مورد ظرفیت‌های مختلف بخش انرژی مانند بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش مایع و گاز صحبت شد بر همین اساس ما چهار سند؛ شامل سند مصرف سوخت حمل و نقل تا افق 1420 که بهینه سازی سوخت، نوع خودرو و اصلاح ساختار حمل و نقل و بسیاری از عوامل را شامل می‌شود، همچنین سند مربوط به عرض و تقاضای گاز در افق 1420، سند تولید نفت در افق 1420 و سند پتروشیمی را  تقدیم کمیسیون انرژی کردیم.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: این اسناد می‌تواند به عنوان ریل‌گذاری برای آینده کشور باشد و سعی می‌کنیم تجربیات خود را با تجربیات نمایندگان هم راستا کنیم.

بیژن زنگنه با اشاره به مطالبه مجلس در مورد حقوق کارمندان این وزارتخانه گفت: در این موضوع مجلس از ما خواسته‌هایی داشت که البته ما استقبال می‌کنیم، همیشه بحث حقوق بالای کارکنان نفت مطرح بود اما امروز بیشتر موضوعات در مورد رسیدگی بیشتر به مسائل رفاهی و کاهش فاصله‌ها بود که برای ما بسیار ارزشمند است.

وی تصریح کرد: شاید برای سرمایه‌گذاری، منابع شرکت نفت کفایت نکند و برای کمک به صنایع پایین دستی و ساخت داخل کمک به تامین منابع داریم چون این بخش به عنوان پیشران بوده و می‌تواند صنعت و بخش پیمانکاری کشور را فعال کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز