خبرگزاری کار ایران

کلامی مطرح شد؛

تشکیل ۲۰ تیم برای گشت مشترک بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا در سطح استان تهران

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۸۹۵

سومین نشست شورای هماهنگی تشدید کنترل و نظارت بازار با ریاست دبیر کارگروه تنظیم بازار و سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در محل اتاق اصناف تهران برگزار شد و مقرر گردید ۲۰ تیم بازرسی برای برگزاری گشت مشترک در سطح استان با اولویت کنترل و نظارت بر انبارها و مراکز نگهداری کالا تشکیل و فعال شوند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا کلامی در خصوص عناوین و مصوبات این جلسه توضیح داد: سومین نشست شورای هماهنگی تشدید کنترل و نظارت بازار با حضور نمایندگان و مسئولان دادستانی کل کشور، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف ایران، بازرسی اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران برگزار و با اتفاق نظر اعضا، اولویت های بازرسی در روزهای پیش روی تعیین شدند.

وی افزود: از دیگر مصوبات این نشست، دستور فعال سازی کارگروه‌های استانی شورای هماهنگی تشدید کنترل و نظارت بازار در سطح کشور بود.

دبیر کارگروه تنظیم بازار کشور اضافه کرد: همچنین در این جلسه مصوب شد 20 تیم بازرسی در قالب گشت مشترک با حضور نمایندگان دستگاهها و نهادهای نظارتی کشور از مراکز نگهداری کالا در انبار های واحدهای تولیدی و انبارهای عمومی به صورت ویژه بازدید و بازرسی به عمل آورند.

کلامی تصریح کرد: این برنامه برای مقابله با محتکرین و سوء استفاده کنندگان شرایط بازار که نسبت به جمع آوری کالاهای عمومی و ضروری مردم و امتناع از عرضه آنها در سطح بازار اقدام می کنند، انجام می شود.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: مقرر شده است؛ از این پس دستگاه های عضو شورای هماهنگی تشدید کنترل و نظارت بازار به سامانه جامع تجارت، سامانه جامع انبارها و همچنین سامانه گمرک دسترسی داشته باشند و بتوانند در خصوص رصد واردات و یا تولید کالا، از مبدا تا مرحله عرضه را کنترل و مورد رصد قرار دهند.

کلامی تاکید کرد: این دسترسی می‌تواند به سرعت بالا و زمان کوتاه در رسیدگی به موارد و کشف احتکار و امتناع از عرضه هر کالایی در سطح کشور منجر شود.

دبیر گروه تنظیم بازار کشور اعلام کرد: در پایان نشست شورای تشدید کنترل و نظارت بازار اولویت های بازرسی در سطح کشور برای چند روز آینده تعیین شده و ابلاغ می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز