خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

ذخایر روپیه ما در حال کاهش است/ توقف صادرات برنج هندی ربطی به ایران ندارد/ در زمینه تعرفه‌های ترجیحی در حال مذاکره‌ایم

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۳۸۲

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران و هند اعلام کرد: بیشتر تجارت ما براساس ذخایر روپیه در هند است که در قبال خرید نفت این منابع را داشتیم طبیعتا با کاهش خرید نفت، این ذخایر نیز در حال کاهش است از همین روی فعلا اولویت ما واردات غذا و دارو است.

پرهام رضایی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد آخرین وضعیت تجارت ایران و هند گفت: در ماه‌های اخیر هیچ محددیتی از سوی کشور هند بر تجارت ایران اعمال نشده است اما به هر حال به علت کرونا، واردات و صادارت ما کاهش داشته و تراز تجاری دو کشور را به شدت متاثر کرده است.

وی ادامه داد: بیشتر تجارت ما براساس ذخایر روپیه در هند است که در قبال خرید نفت این منابع را داشتیم طبیعتا با کاهش خرید نفت، این ذخایر نیز در حال کاهش است از همین روی فعلا اولویت ما واردات غذا و دارو است.

رضایی تصریح کرد: همچنین در ماه‌های اخیر صادارت برنج هند متوقف شده است که علت نیز مربوط به تعهدات اتحادیه صادرکنندگان برنج برای تامین برنج داخل است و ربطی به سیاست گذاری با ایران ندارد.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران و هند در مورد واکنش هند به قرارداد 25 سال ایران و چین گفت: هر کشوری سیاست مستقلی دارد و اگر این قرارداد در حوزه گسترش تجارت باشد، هند هیچ موضعی نخواهد داشت. البته با خود هند مذاکرات زیادی را در زمینه تعرفه‌های ترجیحی برگزار کرده‌ایم تا تجارت دو کشور گسترش یابد.

وی خاطرنشان کرد: همکاری ما با هند در بندر چابهار ادامه دارد و ورود کالاها و ترانزیت به این بندر هیچ مشکلی ندارد هرچند که در 4 ماه اخیر کرونا تمام امور را تحت تاثیر قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز