خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خبر داد؛

پهلوگیری ۳۳۱ فروند کشتی حامل فرآورده‌های نفتی در بندر نفتی خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۷۷۷

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه تیرماه ۳۳۱ فروند کشتی حامل فرآوردهای نفتی در بندر نفتی خلیج فارس واقع در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش ایلنا، اله مراد عفیفی‌پور با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران بخصوص درحوزه حمل و نقل دریایی و صادرات مواد نفتی اظهار داشت: با تدابیر اتخاذ شده و حمایت نیروهای متخصص در همسنجی انجام گرفته در تخلیه و بارگیری نه تنها درحوزه نفتی کاهشی رویت نشد بلکه آمارها رشد  ۲.۷۹درصدی را نشان می‌دهند.

وی افزود: درمدت زمان یاد شده ۳۳۱ فروند کشتی دربندرنفتی خلیج فارس پهلودهی وعملیات تخلیه و بارگیری آن‌ها انجام شد. 

مدیرکل بنادر و دریا نوردی استان هرمزگان گفت: از این میزان کشتی  ۵۲ فروند با تناژ ۴ میلیون تن بوده که فرآوردهایی نفتی همچون نفت خام، کاندنسیت و MTBE را تخلیه کرده اند و ۲۷۹ فروند کشتی نیز با تناژ ۴.۱ میلیون تن سایر فرآورده‌های نفتی و هیدروکربن‌ها را  از بندر نفتی خلیج فارس به اقصی نقاط دنیا بارگیری کرده‌اند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی خاطر نشان کرد: طرح های توسعه برای فعالیت های نفتی در  بندر شهیدرجایی شامل اقدامات توسعه ای از طریق جذب سرمایه گذار در بندر نفتی خلیج فارس و همچنین  احداث سه پست اسکله نفتی جدید به عنوان طرح های مهم توسعه ای سازمان بنادر ودریا نوردی در سال ۹۹ است که با بهره برداری از این طرح ها در آینده ای نزدیک ظرفیت صادرات فرآورده های نفتی از بندر شهید رجایی بیش از  ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت. 

شایان ذکر است بندر نفتی خلیج فارس به عنوان زون نفتی منطقه وی‍ژه اقتصادی بندر شهید رجایی با ۱۲ پست اسکله به عنوان مهمترین بندر نفتی زیر مجموعه سازمان بنادر و دریا نوردی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز